|
|
کدخبر: ۱۷۶۸۳۸

معاون گمرک خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به اینکه حذف ثبت سفارش نیاز به اصلاح قانون دارد و هم اکنون ثبت سفارش بر اساس قانون انجام می شود، گفت: گمرک پیشنهاد کرده حداقل واحدهای تولیدی که مواد اولیه وارد می کنند از ثبت سفارش معاف باشند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شادا، محمدرضا نادری، معاون امور گمرکی گمرک ایران در رابطه با حذف ثبت سفارش گفت: حذف ثبت سفارش نیاز به اصلاح قانون دارد و هم اکنون ثبت سفارش بر اساس قانون انجام می شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۱ قانون مقررات صادرات و واردات واردکنندگان کالا اعم از دولتی و غیر دولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید به وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند و اگر ثبت سفارش حذف شود نیاز به اصلاح قانون دارد.
نادری گفت: گمرک ایران پیشنهاد کرده است که حداقل برای واحدهای تولیدی که مواد اولیه برای تولید را وارد می کنند از ثبت سفارش معاف باشند.
معاون امور گمرکی گمرک ایران در پاسخ به این سوال که آیا زیر ساخت های لازم در گمرک برای حذف ثبت سفارش و ارایه آمار توسط گمرک آماده است؟ گفت: گمرک ایران آمادگی کامل دارد که آمار واردات و حتی نوع کالا را به صورت هفتگی و ماهانه اعلام کند و در این مورد مشکلی ندارد.
وی در مورد تعرفه واردات خودرو نیز گفت: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو تا حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی ۴۰ درصد و خودرو هایی با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی ۵۵ درصد است و خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز در حال حاضر ثبت سفارش نمی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار