|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۳۱

معاون صنایع دستی با اعلام عدم ارتباط با اتحادیه های مشکل دار خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی کشور از تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع دستی برای شرکت در نمایشگاه های خارج کشور خبر داد.

بهمن نامورمطلق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که در گذشته هنرمندانی برای رفتن به نمایشگاه های خارج از کشور انتخاب می شدند که ارتباطی با معاونت صنایع دستی داشتند و معمولاً تعداد معدودی هم برای این کار انتخاب می شدند اظهار داشت: حرف شما درست است، برای رفع این مشکل، بانک اطلاعاتی از کلیه هنرمندانی که امکان و شرایط رفتن به خارج مثل زبان دانستن و کیفیت کالاهای مورد نیاز را دارند تهیه می کنیم.

وی اضافه کرد: در این فهرست نباید افراد تکراری وجود داشته باشند و همچنین باید افرادی باشند که بتوانند شایستگی نمایندگی ما در خارج کشور را داشته باشند.

نامور مطلق در پاسخ به این سوالی در باره اینکه متأسفانه برخی از اتحادیه های صنایع دستی در گذشته پول هنرمندان را خوردند و دست هنرمند هم به جای نمی رسید، همچنین برخی از آنها هم اسمی هستند و برخی دیگر از این اتحادیه ها هم به جای اینکه کمک هنرمند باشند رقیب هنرمند هستند خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی من در چند ماه اخیر اتحادیه هاست چه اتحادیه های سراسری و چه اتحادیه های استانی.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: برقراری ارتباط با اتحادیه ها را آغاز کردیم، خصوصاً اتحادیه های استانی که خوشنام هستند و شرایط کافی را برای اینکه به عنوان نماینده هنرمندان داشته باشتند را دارند. در عین حال برای آنها ماموریت هایی هم دیدیم به عنوان نمونه الان یکی از اتحادیه ها در فلورانس است.

نامور مطلق گفت: سعی کردیم اتحادیه های خوشنام و درخدمت هنرمندان را که شرایط کافی دارند را حمایت کنیم و آنهایی که شرایط لازم را نداشتند و آنهایی که شکایاتی از طرف هنرمندان بوده داشته اند را ارتباطی برقرار نکنیم، همین موضوع موجب تشویق اتحادیه ها شده است برای اینکه وضعیت خود رسیدگی کنند و بیشتر در خدمت هنرمندان باشند.

وی افزود: در عین حال اتحادیه هایی که شکایاتی از سوی هنرمندان دارند را نه تنها ارتباط برقرار نکردیم بلکه گزارش آنها را به نهادهای مرتبط دادیم تا بررسی کنند و حق هنرمندان را هم اعاده کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار