|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۶۳

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اصناف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند گفت: ۴ محور سیاست های اقتصاد مقاومتی مربوط به بازرگانی داخلی است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج در نشست اصناف و اقتصاد مقاومتی گفت: از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی۴ محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت افزود: نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

خسروتاج بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف اتفاق بیفتد.

خسروتاج اضافه کرد: برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

در ادامه، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکلهای صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

محمد حسن نکویی مهر بر مشتری مداری و شفافیت و روان سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد.
وی افزود: برای تحقق استفاده از ظرفیتهای تشکلها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکلهای صنفی برای فعالیتهای توسعه ای نیاز به راهبرد است.

نکویی مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی ۲۲ درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و حدود ۱۷ تا ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیتهای صنفی اختصاص دارد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۳ میلیون واحد صنفی و ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود ۶.۵ میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است. باید دیدگاههای رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار