|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۶۴

رمزوراز بی محلی به طلب ۸۰هزار میلیاردی - ۱۰ / افضلی فر به تسنیم خبر داد؛

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه بانک ها طی دو ماه گذشته موفق به وصول ۱۱۸۰ میلیارد تومان از ۲۴۰۰ میلیار تومان بدهی معوق ۲۵ شرکت حقیقی(بدهکاران کلان) شده اند، گفت: در گام دیگر وارد پرونده ۱۳۰ نفر از دیگر بدهکاران بانکی خواهیم شد.

مصطفی افضلی فر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدر ارتباط با اقدامات انجام شده در کمیسیون اصل ۹۰ برای برخورد با بدهکاران کلان سیستم بانکی، اظهار داشت: اسفند ماه سال گذشته جلساتی را حضور مدیران عامل بانک ها و بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان داشتیم که در آن جلسه مصوباتی برای تعیین تکلیف بدهی های این افراد به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای دیگر با حضور مدیران عامل بانک ها برای پیگیری میزان تحقق این مصوبات در کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شده است، افزود: طبق گزارش مدیران عامل بانک ها در این مدت حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد معوقات ۲۵ شرکت بدهکار به سیستم بانکی وصول شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ادامه داد: بنابر این از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بدهی ۲۵ شرکت بدهکار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۱۸۰ میلیارد تومان وصول شده است؛ البته کمیسیون این اجازه را به بدهکاران داده است که تا تیرماه مابقی بدهی خود را تسویه کنند.

افضلی فر برنامه بعدی کمیسیون اصل ۹۰ را پیگیری وصول بدهی ۱۳۰ نفر از بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: همچنین در تلاش هستیم در گام بعدی پیگیری وصول بدهی ۲۵ شرکت بدهکار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان را به ۵۰ شرکت برسانیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با بیان اینکه بدهکاران کلان سیستم بانکی که کمیسیون اصل ۹۰ وارد پرونده آنها شده است، حقیقی بوده و ارتباطی با دولت و شرکت های دولتی ندارند، گفت: قوه قضائیه آنگونه که اهمیت قضیه ایجاب می کند با بدهکاران کلان سیستم بانکی برخورد نکرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار