|
|
کدخبر: ۱۷۶۹۹۵

خبر برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در ایران و چند کشور جهان، در یکی از بزرگترین سایت های ضدصهیونیستی آمریکا منتشر شد.

گروه فرهنگی مشرق- وب سایت www. veteranstoday. com(کهنه سربازان امروز) که سایتی ضدصهیونیستی است همراه با خبر برگزاری این فستیوال، متن کامل فراخوان و دعوت از فیلمسازان جهان را برای حضور در این جشنواره ضدامپریالیستی و ضدصهیونیستی منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، وب سایت ضدصهیونیستی «کهنه سربازان امروز» گزارشی را با محوریت فراخوان و اهداف این جشنواره، روی خروجی خود قرار داده که به این شرح است: انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جشنواره امسال را با تمرکز بر «مقاومت، بصیرت و شکوفایی» برگزار خواهد کرد. این جشنواره قرار است در سه بخش «مسابقه بین الملل»، «جایزه عماد مغنیه» و «چشم انداز سینمای مقاومت ایران در جهان» برپا شود.

در حالیکه هدف اصلی این جشنواره گسترش «فرهنگ مقاومت» می باشد، آثاری با تمرکز بر روی موضوع مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان مورد پذیرش جشنواره فیلم مقاومت است. این رویداد سینمایی میزبان فیلم هایی با موضوعات «ارائه تصویری روشن از جنایات آمریکا و صهیونیسم در جهان»، «نقش بیداری اسلامی در منطقه و جهان»، «دنیای عاری از تروریسم و سلاح هسته ای»، «نقش صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و پیامبران» خواهد بود. همچنین، «نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه سازی»، «نقش مقاومت در ترویج فرهنگ جنگ»، «تاثیر انقلاب اسلامی در جهان» و نیز ایران هراسی و اسلام هراسی از جملۀ موضوعاتی است که فیلم سازان می توانند در ساخت آثارشان از آنها استفاده کنند. بخش ویژه جشنواره امسال، «بخش جایزه عماد مغنیه» خواهد بود که نگاه ویژه ای به تروریسم و جنایات گروه های تکفیری و وهابی خواهد داشت. همچنین قرار است در حاشیه این جشنواره، نشست ها و کنفرانس هایی هم برگزار شود. از آنجا که جشنواره فیلم مقاومت، یکی از مهم ترین جشنواره های ضد صهیونیستی و ضد امپریالیستی در جهان است، دوستان فیلمساز خود را برای ارسال آثارشان به این جشنواره دعوت کنید.

روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت، تعدادی از کامنت هایی که در واکنش به انتشار خبر فراخوان این رویداد بین المللی در سایت ضدصهیونیستی «کهنه سربازان امروز» درج شده است را بازنشر داد، که تعدادی از آنها در زیر می آید:

گوردون داف:یکی از دلایل خوب برای شرکت در این جشنواره های فیلم ایرانی… اینه که بهترین خاویار دنیا اونجاست.

یک مخاطب ناشناس در کامنت دیگری آورده است:توی این فکرم که آیا ساختار قدرت در ایران قادر به مقابله با علاقۀ قوی و دیرینه ملت ایران به فرهنگ غرب خواهد بود یا نه. تغییرات در راهند، اکثر جمعیت ایران در دهه سوم عمر خودشون هستند و یک نبرد فزاینده با تلقین فکری و کنترل افکار که توسط رژیم مبلّغِ ظالم به خوردشون داده میشه، ایجاد شده. تصور می کنم در پنج سال آینده، شعاری که در تظاهرات داده خواهد شد، از «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به «کمک کنید شکم بچه هایمان را سیر کنیم» و «دیگر راکت به غزه و حزب الله نفرستید» تبدیل خواهد شد. زمان گویای همه چیز خواهد بود.

جان یکی دیگر از مخاطبان این سایت معتقد است:فقط اگر آمریکا و اسرائیل جهنمی، به القاعده که مزدور سیا هست و به تکفیری ها و وهابی ها سلاح نده، در واقع نژادپرستی مرگبار اسرائیل جهنمی علیۀ فلسطینی ها انقدر واضحه که نیازی به بیان نداره. اگه آمریکا از دخالت در امور کشورهای مستقل دیگه دست بر داره و آمریکا و اسرائیل جهنمی، از نقشه کشیدن بر ضد کشورهایی که مخالف تئوری صهیونیستی نظم نوین جهانی هستند دست برداره و گروه های نظامی خشن بر ضد این دولت ها رو تقویت و ایجاد نکنه، اگه آمریکا در نهایت صهیونیست ها رو از کنگره بیرون کنه و ملت امریکا رو که مزدور آیپک یا اسرائیل نیستند، جایگزین صهیونیست ها بکنه، اگه گستاخی، تکبر و لاقیدی دولتمردان در واشنگتن کنار گذاشته بشه، شاید بتوان در این زمینه ها کاری کرد.

نسیم:اسم تو(مقاومت) گواه همه چیه. من شک نداشته و ندارم که رژیم صهیونیستی نازی، دشمن بشریته.

جیم دین:ساختار قدرت همان هایی هستند که راه را به دیگران نشان می دهند. البته همه آنها اینکاره نیستند. باید اطلاعات خود را به روز کنند. قبل از اینکه روحانی در انتخابات پیروز شود، نومحافظه کاران آمریکایی پیش بینی می کردند که یکی از نامزدهای تندرو در ایران به قدرت برسد.

وقتی که این پیش بینی آنها کاملا غلط از آب در آمد، برای مدتی سکوت اختیار کردند… روشی که عموما به کار برده می شود با این امید که مردم پیش بینی آنها را در گذر زمان فراموش کنند. گروه های رقیب در ایران، مشابه همه کشورهای دنیا، همواره وجود خواهند داشت. تحریم های غرب همانگونه که ما هم پیش بینی کرده بودیم، نتیجه معکوس داشت. علی رغم تلاش ها برای تغییر رژیم در ایران، این تلاشها آنها را منسجم تر کرد که با دشمن واقعی خود به نبرد بپردازند.

دقیقاً مشابه آنچه در سوریه اتفاق افتاد. شهر حمص دیروز آزاد شد و ۱۴۰۰ نفر از شورشیان سلاح های خود را زمین گذاشتند. نیروهای سوری که در حال نبرد با این تعداد از شورشیان بودند، می توانند به جبهه های دیگر در حال درگیری اعزام شوند.

لازم به یادآوری است برگزاری این رویداد بزرگ ملی و منطقه ای در دوره پیشین علاوه بر انعکاس در رسانه های ضدصهیونیستی و ضداستکباری از سوی برخی رسانه های اسرائیلی و آمریکایی نیز با واکنش ها و تحلیل های قابل توجهی همراه بود. واشنگتن پست به عنوان یکی از پرتیراژترین روزنامه های جهان، در گزارشی به صورت مفصل درباره جشنواره های هنر مقاومت که در ایران در حال برگزاری است، و به صورت خاص جشنواره فیلم مقاومت، مطالبی را منتشر کرده بود.

همچنین، فایننشال تایمز از دیگر رسانه های پرتیراژ و معروف جهان، در گزارشی مشابه جشنواره فیلم مقاومت را معرفی کرده است. این روزنامه نیز با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی، تئاتر و هنر مقاومت، به معرفی سخنرانی های مختلف و میهمانان جشنواره هنر مقاومت پرداخته. این در حالی بود که یکی از روزنامه های اصلی رژیم صهیونیستی نیز، گزارش انتقادی شدیدالحن و تندی علیه این جشنواره مقاومت در ایران منتشر کرد.

روزنامه اسرائیلی " دزاینفوس " از روزنامه های اصلی رژیم صهیونیستی که به زبان فرانسه منتشر می شود، در گزارشی جانبدارانه بسیاربلندی به قلم " هلن کلر لیند " به انتقاد از برگزاری جشنواره دوازدهم فیلم مقاومت پرداخته است. عنوان این مطلب " خودستایی و نفرت " بوده و با مطالبی چون " جشنواره ای برای نفرت از یهودی های و اسرائیلی ها " این گزارش آغاز شده است. " فیلم در خدمت تلقین و نفرت ضد یهودی " بخش دیگری از این نوشتار است.

این نشریه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را جشنواره ای ضد اسرائیلی و سیاسی عنوان کرده که سعی در طرفداری از فلسطین، لبنان و سوریه دارد. او جشنواره فیلم مقاومت را به داشتن تم های تروریستی محکوم کرده است. در ادامه واکنش های رسانه های غربی و صهیونیستی در این باره، سایت آمریکایی «زامبی کانتن شنز» هم درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» در ایران موضع گیری تندی کرده و جشنواره مذکور را به عنوان حامی جنگ و تروریسم معرفی کرده است.

بخش بین الملل جشنواره مقاومت امسال به منظور تبیین و گسترش " فرهنگ مقاومت با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته اند، برگزار می گردد و از فیلم های سینمایی و مستندی که از ژانویه سال ۲۰۱۲ در ایران و سایر کشورها تولید شده اند با موضوعاتی چون: " ارایه تصویری روشنگرانه از جنایات آمریکا و صهیونیسم در جهان "، " افشای نقش آمریکا و صهیونیزم در تفرقه افکنی و جنایات گروه های تکفیری "، " نقش بیداری اسلامی در منطقه و جهان "، " تلاش مسلمانان برای احیای هویت اسلامی و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی "، " نقش مردم غزه، لبنان و سوریه در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی "، " نقش شهدای ترور در افشای چهره حقوق بشر آمریکایی "، " جهانی عاری از تروریسم و سلاح هسته ای "، " معرفی شهدای مقاومت و شخصیت های آزادیخواه جهان "، " نقش صهیونیسم و وهابیت در هتک حرمت مسلمانان و پیامبران "، " نقش هالیوود در ترویج خشونت، تروریسم و فرقه سازی در مقابله با ادیان توحیدی شیطان پرستی، خشونت و تروریسم در هالیوود "، " نقش وحدت اسلامی در شکست توطئه ای سلطه گران جهان "، " تبیین مبارزات و جنبش های آزادیبخش مستضعفین "، " مقابله با تحمیل سبک زندگی غربی "، " ریشه یابی جنبش مردمی ۹۹% آمریکا و… استقبال می کند.


روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار