|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۰۰

دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته فردا در تهران آغاز بکار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته که بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی خاورمیانه محسوب می شود، فردا با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت معدن و تجارت، شهرداری تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای برخی دانشگاههای کشور و همچنین روسای اتحادیه ها و انجمن های مرتبط در تهران اغاز بکار می کند.

در این نمایشگاه بین المللی ده ها شرکت داخلی و خارجی؛ انواع صنایع و خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، انواع واگن ها، واگن های نیرومحرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر ونگهداری و خدمات بیمه ای، در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران، با مشارکت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهر سازی، راه آهن جمهوری اسلامی، انجمن صنایع ریلی، انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی، اتحادیه قطارهای شهری(مترو) و دانشکده مهندس راه آهن، برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و خدمات وابسته در فضائی به مساحت بیش از ۸ هزار مترمربع و در سالن های ۱۲ – ۱۳-۱۴ - و ۱۵ و همچنین فضای باز نمایشگاه بین المللی تهران و از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خرداد ماه برگزار می شود.

علاوه بر شرکت های داخلی، ده ها شرکت خارجی از دیگر کشورها از جمله آلمان، ترکیه، چین، اتریش، اسپانیا، مالزی، هند، هنگ کنگ و ایتالیا تولیدات و خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

اطلاع رسانی از آخرین دستاوردها و فناوری های صنعت حمل ونقل ریلی و صنایع وابسته، ارتقاء تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارائه توانمندی های شرکت های ایرانی، افزایش تولید و مقابله با تحریم، بومی سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت های روز این صنعت در جهان، برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی ایران است.

پیش از این سالانه و در نقاط مختلف کشور چند نمایشگاه بزرگ و کوچک صنعت ریلی برگزار می شد اما چند روز پیش راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد از این پس همه نمایشگاههای ریلی که در نقاط مختلف کشور برگزار می شد، دیگر برپا نخواهد شد و فقط یک نمایشگاه بین المللی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد نیاز واگن های مسافربری و بخش زیادی از نیاز واگن های باری راه آهن را بخش خصوصی بر عهده دارد و این نمایشگاه محلی برای رقابت این شرکت ها خواهد بود.

علاقه مندان می توانند از ۲۹ اردیبهشت تا یکم خردادماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران بازدید کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار