|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۰۱

نعمت زاده:

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ساماندهی و به روز کردن نظام توزیع کالا در کشور از سوی اصناف تاکید کرد و گفت: رشد چند دهم درصدی صادرات در سال گذشته عاید کشور شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمد رضا نعمت زاده در نشست " اصناف و اقتصاد مقاومتی " که با حضور روسای اصناف سراسر کشور برگزار شد گفت: بزرگترین بنگاه های اقتصادی در دنیا به صورت زنجیره ای فعالیت می کنند و صنوف تولیدی ما نیز می توانند با تجمیع، به صادر کنندگان و وارد کنندگان عمده تبدیل شوند و در صادرات غیر نفتی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به گستردگی اصناف بر نقش آنان در تامین نیازمندیهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی و توزیعی تاکید کرد.

نعمت زاده افزود: در این چند ماه روی کار آمدن دولت جدید و با حمایت همه اقشار مردم آرامش نسبی در جامعه بوجود آمده که حاکی از همکاری و تلاش همه اصناف است.

وی گفت: مردم با تک تک کارخانجات و تجار و.. در ارتباط نیستند و معمولا ارتباطشان با اقتصاد و تجارت از طریق اصناف و به منظور تامین نیازمندی ها است.

نعمت زاده تصریح کرد: مشتری مداری جزو اخلاق و رفتار و عادات اصناف شده است و باعثخیر و برکت است.

وی همچنین با اشاره به رشد منفی بخش صنعت در سال ۹۱ گفت: رشد منفی به معنای عقب گرد در تمامی زمینه هاست و سال گذشته نیز کم و بیش همین بوده و امیدواریم از اول امسال شاهد روند رو به رشد تولید و فعالیتهای اقتصادی و تولید ناخالص ملی باشیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت سال ۹۱ تنها سالی بود که اقتصاد کشور رشد منفی صادرات را تجربه کرد و با تلاش و جبران این کمبود، رشد چند دهم درصدی صادرات در سال گذشته عاید کشور شده است.

وی ادامه داد: اصناف باید بانک اصناف و بیمه اصناف و مراکز آموزشی داشته باشند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار