|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۱۷

رئیس انستیتو پاستور ایران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس انستیتو پاستور ایران از آغاز مطالعه و تست برای ساخت تیوپ های دستگاه های رادیولوژی و سی تی اسکن که واردات آن ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور داشت، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران و همچنین دبیر شورای فناوری سلامت در حاشیه اختتامیه هفدهمین نمایشگاه ایران هلثبه آغاز مطالعه و تست برای ساخت تیوپ های دستگاه های رادیولوژی و سی تی اسکن اشاره کرد و اظهار داشت: برای تولید تیوپ رادیولوژی که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه واردات آن می شود تست های ساخت ایرانی این تیوپ ها انجام شده است و مطالعه برای ساخت تیوپ های دستگاه های سی تی اسکن نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید ۲۷ قلم تجهیزات پزشکی علی الخصوص گازهای پزشکی وشتاب دهنده های خطی عنوان کرد: براین اساس برای تولید دستگاه های ام آر آی، سونوگرافی و همچنین تجهیزات پزشکی قلبی و دیالیز اقداماتی صورت پذیرفته است به طوری که با تلاش تولید کنندگان درصددیم تا واردات این اقلامی که عنوان کردم به نصف کاهش دهیم.

قانعی اظهار داشت: مطالعه ساخت تیوپ ایرانی دستگاه های سی تی اسکن آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم تا ۲ سال آینده ساخت تیوپ این دستگاه ها را در کشور محقق کنیم.

همچنین در این راستا قانعی دبیر شورای فناوری سلامت در سخنرانی اختتامیه هفدهمین نمایشگاه ایران هلثاظهار داشت: در وزارت بهداشت شورایی با عنوان شورای فناوری سلامت به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده است که بنده نیز مسئولیت دبیری این شورا را برعهده دارم و در این شورا دست اندرکاران و تولیدکنندگان و تجهیزات پزشکی حضور و مشارکت دارند.

وی با تشریح فعالیت های شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: در این شورا برای تحقیق، توسعه، صادرات و تعرفه های تجهیزات پزشکی اقدام می شود. بنابراین حمایت های این شورا نیز در راستای تولید داخلی است، نهایتاً پس از بررسی های لازم کارگروه هایی با حضور نمایندگان تولیدکنندگان تشکیل می شود تا تصمیمات این شورا اجرایی شود.

قانعی به آخرین اقدام شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت که به تهیه بسته حمایتی از تولیدات تجهیزات پزشکی منجر شده است اشاره کرد و بیان داشت: براین اساس امیدواریم تا قبل از امضای وزرای صنعت، معدن، تجارت و وزارت بهداشت برای این بسته حمایتی تولیدکنندگان نظرات خودشان را جهت ارتقای این بسته حمایتی ارائه دهند.

دبیر شورای فناوری سلامت وزرات بهداشت ادامه داد: تولیدکنندگان باید از فضای فعلی که رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرده اند و همچنین ابلاغیه های رئیس جمهور در این راستا و در نهایت تشکیل کارگروهی در این مقوله در وزارت بهداشت این فرصت را از دست ندهند.

قانعی اظهار داشت: امیداریم در شورای فناوری سلامت وزارت بهداشت نهایی شدن بسته حمایتی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تا یک ماه آینده محقق شود و تا آخر سال نیز اجرای آن صورت پذیرد. براین اساس قولی که تولیدکنندگان می توانند به زویر بهداشت در این راستا با اجرای این بسته حمایتی بدهند آن خواهد بود که تراز صادرات به واردات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی مثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین وزیر بهداشت نیز این قابلیت ها را دارد تا مزیت این بسته حمایتی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را برای دولتی ها تثبیت و نهادینه کند و امیدواریم در نمایشگاه بعدی ایران هلثآمارها و ارقام بهتری در زمینه تولیدات داخلی و همچنین خبرهای خوشی در این مقوله ارائه دهیم. زیرا باید با اجرای بسته حمایتی از تولیدات تجهیزات پزشکی تا در پایان مسئولیت ۴ ساله میزان صادرات تجهیزات پزشکی بر واردات غلبه پیدا کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار