|
|
کدخبر: ۱۷۷۰۷۳

سخنگوی هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر از پایان داوری این جشنواره خبرداد.

گروه فرهنگی مشرق- علی آبان سخنگوی هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر پیرامون داوری این جشنواره و در پاسخ به اینکه آیا بازه زمانی خاصی برای سرایش آثار از سوی شاعران باید مراعات می شد و اشعار ارسال شده باید مربوط به سال های اخیر باشد، ابراز داشت: در بخش اشعار بازه زمانی سرایش اشعار مطرح نبود اما در بخش کتاب آثار بایستی مربوط به سال های ۹۱ و ۹۲ باشند تا در حطیه داوری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اغلب در جشنواره ها شاعران تازه سروده سال های اخیر خود را ارسال می کنند، پیرامون اینکه اگر اثری در سال های گذشته برگزیده شده باشد و دارای مقبولیت باشد بازهم امکان برگزیده شدن دارد، گفت: اگر شعری در دوره قبل برگزیده شده باشد با توجه به اینکه شاعران اشراف دارند و آثار را به دقت بررسی می کنند امتیاز خاصی به آن اعطا نمی شود.

آبان به انتخاب ده نامزد پایانی در این مرحله اشاره و از انتخاب ۵ شعر در بخش اثر خبرداد و گفت: در گروه های سنتی، محاوره، آزاد(نیمایی و سپید)، کودک و نوجوان و بومی در هر بخش ۵ شاعر برتر انتخاب شده اند و مجموعا ۲۵ اثر برتر مشخص شده است.

وی به بخش کتاب هم اشاره داشت و تصریح کرد: داوری ها به پایان رسیده و در بخش کتاب نیز بین ۳ تا ۵ اثر معرفی می شود از این رو مجموعا جشنواره امسال حدود ۳۰ برگزیده خواهد داشت.

* نامزدهای بخش سنتی

علی اکبر آغاسیان، حامد ابراهیم پور، محبوبه بزم آرا، شیرین خسروی، صالح دروند، مجتبی صادقی، پانته آ صفایی، جلیل صفربیگی، رضا علی اکبری، مهدی فرخی، علی فردوسی، کیومرثمرادی، محمدحسین ملکیان، کبری موسوی

* نامزدهای بخش آزاد

قربان بهاری، رسول پیره، مجید سعدآبادی، شراره کامرانی، لیلا کرد بچه

* نامزدهای محاوره

احمد امیرخلیلی، احسان الدین رشیدی مهرآبادی، مریم بهروزی، حنانه حقیقت، محمد مقتدایی راد، امید روز بهانی، سمانه نائینی، سید حسین متولیان، یلدا انگالی، صابر قدیمی

* نامزدهای بخش کودک و نوجوان

اسدالله اسحاقی، زهرا موسوی، طیبه رضوانی، طیبه شامانی، سعیده موسوی زاده، غلامرضا بکتاش، حاجیه خاتون حسنی، زهرا داوری، محمدصارمی شهاب، شاهین رهنما، فاضل ترکمن، کبری بابایی

* نامزدهای بومی و محلی

در بخش کردی: حبیب اله بخشوده، علی حسین پور، طاهر سارایی، یحیی علوی فرد، محمدمرادی نصاری، هادی مومنی،

در بخش لری: علی باقری، حسن بهرامی، داود ساکیان، حدیثه صالحی، محمد عزیزی، حیدر میرانی

در بخش ترکی: عسگر اسدی، عارف ساسانی، وحید طلعت، شبنم فرضی زاده، کاظم نظری بقا

عصر امروز و از ساعت ۱۶ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فرهنگسرای ارسباران مراسم روز دوم شعرخوانی جشنواره شعر فجر برگزار می شود.

در فرهنگسرای ارسباران حمید سبزواری، ابوالفضل زرویی، سعید بیابانکی، علیرضا قزوه، محمدسعید میرزایی، زکریا اخلاقی و در بخش دوم نیز محمدعلی آبان، کاظم علیپور، عبدالرضا موسوی، حسن فرازمند، احمد انصاری به شعرخوانی خواهند پرداخت.

در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم بیوک ملکی، مصطفی رحماندوست، عرفان نظرآهاری، ناصر کشاورز، جعفر ابراهیمی، شکوه قاسم نیا، افسانه شعبان نژاد، مهدیه نظری و افشین علا، آتوسا صالحی، بابک نیک طلب و حمید هنرجو شعرخوانی خواهند کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار