|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۱۰

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: نقشه راه تبدیل پایتخت به جهان شهر تدوین شده و برای اجرا به سازمان های تاثیرگذار در اداره شهر تهران ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، بابک نگاهداری در مراسم اختتامیه همایش شهر جهانی که با حضور شهردار تهران، محققان، دانشگاهیان و میهمانان خارجی در ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ تهران به تبدیل شدن این کلان شهر به یک جهان شهر فرهنگی و دانش بنیان شده تأکید شده است؛ مدیریت شهری تهران برای تحقق این چشم انداز دو کار را در اولویت برنامه ریزی های خود قرار داده است؛ نخست استفاده از محققان و اساتید دانشگاه برای تبدیل تهران به شهری دانش بنیان و دیگری اجرای ایده ها و مطالعات دانشمندان به عنوان یک نقشه راه است.

وی با اشاره به ارسال ۴۰۰ مقاله در نخستین همایش شهر جهانی در تهران ادامه داد: با بررسی های انجام شده توسط کمیته علمی این همایش در نهایت ۱۶۰ مقاله انتخاب شده که برخی از این مقالات در پنل های همایش شهر جهانی توسط محققان داخلی و خارجی ارائه شد که این استقبال نشان می دهد در سال های اخیر مدیریت شهری تهران و مرکز مطالعات و برنامه ریزی پایتخت جایگاه ویژه ای برای محققان و اساتید دانشگاه در حوزه های شهری به دست آورده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که یکی از اولویت های برگزاری این همایش اجرایی شدن ایده ها و مطالعات محققانه است، تأکید کرد: پیش نویس نقشه راه تبدیل شدن تهران به یک جهان شهر تهیه شده که امروز رونمایی می شود. این نقشه راه براساس ۷ شاخصه مهم جهان شهرها، تدوین شده که در نهایت به تمامی نهادها و سازمان ها تأثیرگذار در مدیریت پایدار ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان این که این نقشه راه با تلاش مجامع دانشگاهی تدوین شده است، یادآور شد: اگر ما به دنبال تحقق یک جهان شهر دانش بیان در تهران هستیم هم دانشگاهیان باید پیش قراول باشند و هم زیرساخت های دانش بنیان شدن یک جهان شهر را در تهران باید ایجاد کنیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اعلام خبر ایجاد نخستین پارک علم و فناوری در شهر تهران توسط قالیباف اظهارداشت: راه اندازی این بوستان نویدبخش تحقق یک جهان شهر در پایتخت ایران اسلامی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام شهردار تهران به اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی در پایتخت یادآور شد: بر اساس قولی که شهردار تهران به شهروندان داده قرار است ۵۰ درصد از وقت ایشان برای تحقق هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی که از جمله اولویت های مدیریت شهری براساس سندچشم انداز پایتخت است، صرف شود. این رویکرد و برنامه ریزی شهردار تهران نشان می دهد که تا تبدیل شدن تهران به ام القرای جهان اسلام نه تنها فاصله زیادی نداریم بلکه باید به یک مدیریت جهادی زمینه های تحقق آن را در این کلان شهر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از تأکیدات شهردار تهران سرامد شدن دیپلماسی شهری پایتخت درمنطقه و جهان است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شهردار تهران برای معرفی پایتخت در مجامع بین المللی تلاش های زیادی کرده اند و امیدواریم برگزاری همایش شهر جهانی به تواند گام مؤثری در راستای بالفعل شدن ظرفیت های بالقوه تهران برای تبدیل شدن جهان شهری موفق در منطقه را محقق کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار