|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۳۲

در شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران تاکید شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اعتراضات مکرر اعضای شورا مبنی بر تخریب باغات شهر تهران، گفت: شورای چهارم باید یک بار برای همیشه موضوع تخریب باغات را حل کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، احمد مسجدجامعی در شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه من باغات کن را تقریباً وجب به وجب بازدید کرد ه ام، گفت: در پشت این دیوارهای کاهگلی اتفاقی در حال رخ دادن است که اگر با تمام توان در مقابل آنها نایستیم دیگر این مشکلات قابل جمع کردن نیست.

وی افزود: متاسفانه با اعمال نفوذ و با اسم بنیادهای خیریه، فضای این باغات تخریب می شود و سپس تبدیل به رستوران و غیره می شوند.

مسجدجامعی همچنین به ساخت و ساز کنار کاخ گلستان در منطقه ۱۲ شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: سازندگان مدعی هستند که این ساختمان برای انجام کار خیر بنا شده است، آخر این چه کار خیری است که باعثمی شود یک بنای تاریخی که ثبت اثر ملی شده است از ثبت ملی خارج شود.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران که از تهیه گزارش مستند مبنی بر تخریب فضای سبز و باغات در شهر تهران خبر می داد، گفت: در داخل بوستان جوانمردان در منطقه ۵ شهرداری تهران یک ساختمان ۷،۸ طبقه در حال ساخت است که مربوط به شهرداری تهران نیست و این خلاف صریح قانون است.

وی همچنین افزود: به دو تعاونی اجازه داده اند که وسط درختان کهن سال توت واقع در باغ های کن، ساخت و ساز انجام دهند که به نظرم برخی از این بی قانونی ها بدلیل ایراد در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران است که نیاز به بازنگری دارد.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ساختمان های ۵ طبقه در خلال باغ های کن توسط افراد غیر بومی در حال ساخت است، گفت: متاسفانه باغ های کن توسط یکسری افراد سودجو در حال قطعه بندی و ساخت و ساز است که شورا و شهرداری باید با اعمال نظارت گسترده جلوی این تخریب ها را بگیرد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در دفاع از طرح جامع شهر تهران، گفت: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که مصوبه ۸ بندی بررسی شد، یکی از بندهای آن موضوع باغ های بهم پیوسته شهر تهران از جمله باغ های بهم پیوسته سوهانک و کن بود، که لغو شد اما متاسفانه علی رغم ابلاغ به شهرداری در مناطق اجرا نمی شود.

سالاری همچنین با تاکید بر اینکه طرح جامع اشکالی ندارد، یادآوری کرد: در زمان تصویب طرح جامع و تفصیلی که پهنه بندهایی براساس کاربری اعمال شده، یک تبصره نیز اضافه شد که چنانچه این پهن ها بر روی یکسری از کاربرهای عمومی از جمله فضای سبز، تأسیسات شهری و پارکینگ عمومی قرار گرفت، آن تأسیسات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند، اما متاسفانه شهرداری ها مناطق این موضوعات را رعایت نمی کند.

در پایان مسجدجامعی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران را مکلف کرد تا موضوع باغات کن را در شورای معماری و شهرسازی شهرداری تهران و نیز در جلسه ای مشترک با منطقه ۵ شهرداری تهران پیگیری کند.

در ادامه جلسه یک فوریت طرح «حمایت از کار داوطلبانه و جهادی» مطرح شد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: بعد از انتخاب شعار اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه سال ۹۳، و تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از مشارکت مردمی، پیشنهاد شده است که روز چهاردم آذر ماه به عنوان روز ملی کار داوطلبانه و جهادی درتقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی افزود: با تصویب نهایی این طرح ما باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ و کار جهادی، شناسایی زمینه کار دواطلبانه و استفاده از ظرفیت کار شهروندان قدم برداریم.

در ادامه همچنین یک فوریت لایحه «پیشنهاد و معرفی سه نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب در واحدهای تابعه شهرداری تهران مورد بحثو بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه رضا تقی پور به عنوان نماینده شورای شهر تهران جهت عضویت در کار گروه موضوع بند الف ماده یازدهم مصوبه ساماندهی دکل ها و آنتن های شهر تهران انتخاب شد.

معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در جریان بررسی این موضوع گفت: این مصوبه مربوط به دوره سوم شورا است و با رویکرد حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست تصویب شد، بنابراین بحثحضور نماینده شورا در این کمیته تنها بحثسخت افزاری کار نبوده است، بنابراین پیشنهاد می دهم از کمیسیون سلامت شورا نیز نماینده ای در این کمیته حضور داشته باشد، که مسجدجامعی گفت: این موضوع در هیئت رئیسه شورا بررسی و اگر نیاز به اصلاح مصوبه بود آن را اصلاح خواهیم کرد.

تذکر دوستی به سازمان بهشت زهرا

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به بازدید اخیر خود از سازمان بهشت زهرا گفت: علاوه بر آنکه مسئولان در این حوزه زحمات زیادی را متحمل می شوند اما متاسفانه به فضای سبز و بحثزیباسازی آنجا توجه زیادی نشده است، بنابراین از معاونت خدمات شهری می خواهم تا این موضوع را رسیدگی کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار