|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۵۵

گیل آبادی در اختتامیه نخستین همایش بین المللی شهر جهانی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: تهران در دنیای امروز خود حرف هایی زیادی برای گفتن دارد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، شهرام گیل آبادی، در آیین اختتامیه نخستین همایش شهر جهانی اظهار داشت: اکنون فصل مطالعات یک سویه سپری شده است. شهر موجودی زنده است، انسان اشرف مخلوقات درون زیستگاه خود مشق زندگی می کند و این موقعیت تازه و کهنه بطلان سرگشتگی های مدرن امروز است. جهانی شدن دستخوش مداقه جدی است.

وی با بیان این که پساها و پساپساهایی که با پیشوند مدرن آمد ه اند، روبروی خود دیوارهایی سیمانی بلندی می بینند، افزود: این دیوارها آن قدر بلند هستند که به اعجاز فرهنگ و اندیشه و حکمت انسان ایمان آورده اند. گریزگاه انسان امروز اصالت و هویت و مطالعاتی حکیمانه است که امروزیان آن را بین رشته ای ها هم می نامند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تهران یک جهان شهر حکمی است، اظهار کرد: تهران را با ظرفیت های ویژه فرهنگی، هنری و اجتماعی باید ببینیم تهران برای دنیای امروز خود حرفای بسیاری برای گفتن دارد.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه شهرهای جهانی زایده شاهراه های ارتباطی و تکنولوژیکی اند، بیان کرد: اما باید به این مسئله توجه داشت که جهان شهرها اصالت فرهنگ و اندیشه را در خود دارند. شهرهای جهانی مولفه های تغییرات کالبدی و تجربه نحله های فکری زود گذرند؛ اما جهان شهرها حکمت جاری درآفرینش را درخود دارند.

وی با بیان اینکه تهران یک جهان شهر است، اضافه کرد: مکتب تهران خدا، انسان، اندیشه و خواستگاه های معرفتی و دیداری بسیاری را در خود دارد. تهران برای جهان حرف های زیادی را برای گفتن دارد.

دبیر نخستین همایش بین المللی شهر جهانی در بخش دیگری ازصحبت های خود با اشاره به اهداف این همایش گفت: همایش " شهرجهانی " با هدف بررسی نقش ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری در توسعه اجتماعی در نخستین روز هفته ارتباطات کار خود را در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آغاز کرد. ۴۰۰ چکیده مقاله از سوی محققان به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری حدود ۱۵۰ چکیده مقاله در کتاب این همایش چاپ شد. ضمن این که ۲۳ مقاله نیز در پنل ها ارائه شد ۴ سخنران کلیدی و ۳ میهمان خارجی هم در این همایش به اظهار نظر پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار