|
|
کدخبر: ۱۷۷۱۵۶

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پل ستارخان در جا تعریض می شود، گفت: این پل علاوه بر تعریض، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای هم می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مازیار حسینی اظهار کرد: در خیابان ستارخان از شمال به جنوب و بالعکس سه خط ترافیکی وجود دارد که این سه خط وقتی به پل می رسد به دو خط تبدیل می شود. بنابراین در این نقطه گلوگاه ترافیکی و به نوعی انسداد ترافیکی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه مطالعات زیادی درباره رفع مشکل ترافیکی در این محل انجام شده است، افزود: ابتدا پیشنهاد شد که زیرگذر در ستارخان احداثکنیم اما با تکمیل مطالعات مشخص شد، وجود نیروگاه برق آلستوم، خطوط کابل فشارقوی و طولانی شدن مسیر زیرگذر موانع بزرگی هستند که گزینه احداثزیرگذر را رد می کند.

حسینی اضافه کرد: اتصال دسترسی های محلی موجب می شود که عملا طول زیرگذر به حدود ۲ کیلومتر برسد، بنابراین تصمیم گرفته شد که مشکل پل را در خود پل حل کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه پل ستارخان پلی بتنی و صندوقه ای است، گفت: در پروژه صدر نیز ما با پل های صندوقه ای سر و کار داشتیم. به همین دلیل با تجربه ای که در این پروژه کسب کرده ایم قرار بر این شد که پل موجود ستارخان درجا تعریض شود.

وی با تأکید بر این که پل ستارخان علاوه بر تعریض، بهسازی و مقاوم سازی لرزه ای هم می شود، تصریح کرد: طراحی دیوارهای جاذب صوت نیز در این پروژه دیده شده چرا که این دیوارها علاوه بر جلوگیری از آلودگی صوتی موجب عدم اشراف به منازل شهروندان هم می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار