|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۱۹

سردبیر مجله باستان شناسی و تاریخ در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: سردبیر مجله باستان شناسی و تاریخ گفت: متأسفانه استانی شدن بودجه های میراثفرهنگی باندبازی را به همراه آورد چرا که نظارتی از مرکز هم صورت نمی گیرد.

کامیار عبدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان این که استانی کردن بودجه های سازمان میراثفرهنگی اشتباه بزرگی بود اظهار داشت: قبلاً مشخص بود که استان ها چه وظایف دارند و تهران هم همین طور، لذا به عنوان نمونه اگر قرار بود در استانی فردی باغ خود را گسترش دهد یا معدن سنگ یا شن و ماسه بزند مسئولان استانی این موضوع را پیگیری و رسیدگی می کرند.

وی با بیان این که با این اوضاع، کارهای پژوهشی بر عهده سازمان میراثفرهنگی بود اضافه کرد: اما الان به پژوهشکده که مغز متفکر است گفته شده است شما نیازی نیست کاری انجام دهید و کارها را از استان ها می خواهیم و همه پول ها را به استان ها دادیم لذا با این وجود، اینکه پرسش ها و مسائل اصلی کشور در حوزه باستان شناسی چیست و اینکه چه کار پژوهشی در حال حاضر لازم است روی زمین مانده است در حال که این کار نیاز به افرادی بادانش درباره ایران قدیم دارد و باید افراد دانشگاهی به کار گرفته شود ولی این اقدام مهم به استان ها سپرده شده است که کارشناسان آن ها کارمند هستند و باید کار کارمندی انجام دهند.

عبدی تصریح کرد: متأسفانه باندبازی، چشم تنگی و حسادت ایجاد شده است به طوری که فردی که خودش کارمند میراثفرهنگی است یک شرکت به نام همسرش ثبت می کند و در هنگام مزایده این شرکت هم حضور دارد و در نهایت این شرکت کار را انجام می دهد، پول هم دست خودشان است اما جالب اینجاست که از تهران هم نظارتی صورت نمی گیرد.

سردبیر مجله باستان شناسی و تاریخ با بیان اینکه با این وجود مانند این می ماند که گوشت را به دهان گربه می دهیم خاطرنشان کرد: در این اوضاع جنبه علمی و پژوهشی کار اهمیتی ندارد چرا که یک نفر نمی گوید ما به شما ۱۰ میلیون تومان دادیم، شما حفاری کردید، این ۱۰ میلیون تومان چه ثمر و نتیجه ای داشت؟ کسی این سوال را نمی پرسد، یعنی تا زمانی که فاکتورها را به ذی حسابی تحویل دهید و گزارش ۲۰ صفحه ای که یک صفحه اولش متن است و بقیه اش عکس است کفایت می کند، نکته جالب هم اینجاست که کسی هم این گزارش های را نمی خواند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار