|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۲۲

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مقرر شده است تا بیمه زنان خانه دار در بیمه فراگیر اجتماعی گنجانده شود درواقع این بیمه برای افرادی است که کارفرمای خاصی ندارند.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیمدر خصوص بیمه زنان خانه دار اظهارداشت: ما پیش نویس لایحه جدید بیمه زنان خانه دار را آماده کردیم که در این میان متوجه شدیم که بیمه اجتماعی فراگیر در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و مقرر شد تا بیمه زنان خانه دار در این بیمه گنجانده شود.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی فراگیر برای افرادی است که کارفرمای خاصی ندارند مانند عشایر و روستاییان که وضعیتشان مانند وضعیت زنان خانه دار است درواقع به صورت جامع چند صندوق از این بیمه حمایت می کنند.

**منتظر ابلاغ اختصاص بودجه برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کار کارشناسی و مکاتباتی با سازمان تأمین اجتماعی انجام دادیم تا در این طرح، بیمه زنان خانه دار مد نظر قرار گیرد. همچنین باید بگویم اگر این امر رخ ندهد ما لایحه خود را آماده کردیم ولی این بیمه برای عملیاتی شدن بیمه زنان خانه دار منطقی تر است تا مانند دیگر قوانین از اجرا باز نماند.

مولاوردی در خصوص قانون افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه اظهارداشت: مکاتبات بسیاری انجام دادیم و اکنون منتظر ابلاغ از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور در خصوص تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این قانون هستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار