|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۲۸

سد لار اکنون ۵۳ میلیون لیتر آب دارد

خبرگزاری تسنیم: سرپرست پارک ملی لار از کم آبی شدید سد لار در پاییز امسال خبر داد و گفت: سد لار اکنون ۵۳ میلیون لیتر آب دارد.

نقی میرزاکریمی، سرپرست پارک ملی لار، در گفت وگو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیمدر خصوص وضعیت سد لار اظهار داشت: با محاسبه هایی که چند روز اخیر صورت گرفت، اکنون سد لار ۵۳ میلیون لیتر آب دارد که به دلیل کمبود بارش ها امسال میزان آب این سد کاسته شده است.

وی با بیان این که امسال ۳۰ درصد کاهش آب نسبت به سال گذشته داشته ایم، ادامه داد: به طور قطع در پاییز امسال دچار مشکل می شویم و سد لار با کم آبی شدید مواجه خواهد شد.

سرپرست پارک ملی لار گفت: سد لار زیستگاه گونه نادر قزل آلای خال قرمز است و بسیار مهم تلقی می شود بنابراین نباید این سد را ناچیز و بی اهمیت در نظر گیریم.

میرزاکریمی افزود: مکاتبات بسیاری با شرکت آب منطقه ای تهران و مدیریت امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لار به منظور رعایت حقآبه زیست محیطی سد لار انجام دادیم تا مشکلات حل شود. چرا که اگر حجم آب کم شود با وجود چاله های کف سطح ماهی ها در چاله اسیر شده و از بین می روند.

سرپرست پارک ملی لار بیان کرد: ما از مردم درخواست داریم که حداقل صرفه جویی ۲۰ درصدی در آب داشته باشند و امیدواریم مشکلات مرتفع شود.

انتهای پبام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار