|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۴۹

عکاسی که عکس معروف دیدار همافران با حضرت امام(ره) را گرفته بود امروز پس از یک دوره بیماری در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

گروه فرهنگی مشرق - حسین پرتوی خالق عکس های مشهور انقلاب از جمله دیدار همافران با حضرت امام(ره) دقایقی قبل پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

سیاوش پرتوی، فرزند آن مرحوم در گفت و گو با خبرنگار فارس در حالی که به شدت متاثر بود گفت: حسین پرتوی که از مدت ها پیش در بستر بیماری بود، در نهایت پس از گذراندن یک دوره بیماری و در حالی که از روز گذشته در کما بود، امروز درگذشت.

سیاوش پرتوی درباره زمان و مکان تشییع پیکر آن مرحوم گفت: به زودی زمان و مکان تشییع حسین پرتوی اعلام خواهد شد.

حسین پرتوی از عکاسان باسابقه بود که سال ها در موسسه کیهان عکاسی می کرد و پس از آن به دلیل علاقه اش به شخصیت دکتر حسابی در بنیاد حسابی مشغول به کار شد.

لازم به ذکر است حسین پرتوی پرتوی عکاس لحظه تاریخی دیدار همافران با امام(ره) بود که لحظاتی به یادماندنی در تاریخ معاصر انقلاب را ثبت کرد و کمتر کسی است که این عکس را به یاد نداشته باشد. عکاسی که عکس او تأثیر بسزایی در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت.

مرحوم پرتوی متولد یکم دی ماه سال ۱۳۲۱ تبریز بود. وی کودکی خود را در جنوب تهران گذراند. از کودکی عاشق عکاسی بود و بعد از اتمام دوره سیکل دبیرستان تحصیل را رها کرد و برای کار به روزنامه کیهان رفت. ابتدا در انبار روزنامه، بعد در آرشیو آن و سپس در لابراتوار آن مشغول به کار شد. شور و شوقی که او برای فراگیری داشت مسئولین روزنامه را ترغیب می کرد که به او کار های مهم تر بدهند و بالاخره در سن هفده سالگی عکاس بخش ورزشی روزنامه شد. پرتوی کارش را با عکاسی خبری در شاخه های مختلف عکاسی ادامه داد و از عکس های معروف و به یاد ماندنی او می توان به بیعت همافران با امام، بسته شدن فرودگاه در دوره بختیار و اعدام سران رژیم سابق در دبیرستان علوی اشاره کرد.

این عکاس پیشکسوت و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران از سال ۱۳۸۵ از بیماری ALS رنج می برد و با شرایط ویژه تحت درمان و نگهداری بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار