|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۱۲

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: یک پزشک و پژوهشگر دلایل عدم مصرف آب پس از ورزش و حمام از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

فاطمه مرادی در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: افراد بهتر است بعد از اعمالی که بدن را گرم می کند، آب سرد مصرف نکنند چرا که به بدن آسیب می رسد.

وی گفت:بعد از ورزش، فعالیت جنسی و حمام افراد آب سرد مصرف نکنند چرا که از دیدگاه طب سنتی نباید عضوی که گرم شده است را به یک باره سرد کرد.

این پزشک و پژوهشگر افزود:در این زمان هاکه حرارتی در بدن ایجاد و غالب بدن شده و کبد تشنه است و تمایل جذب آب در کبد بسیار بالاست اگر آب یا غذا مصرف کند بدون اینکه هضم و جذب شود خام خام جذب کبد می شودکه این عمل در دراز مدت موجب بروز بیماری های کبدی از جمله کبد چرب می شود و حتی آب هم باید در معده مدتی توقف داشته باشد.

مرادی عنوان کرد: بعد از اعمال گرم کننده بدن اگر آب سرد خورده شود، با همان حالت سردی یک دفعه وارد سلول و اجزای بدن می شود یعنی آب به سرعت وارد تمام نقاط بدن می شود چرا که بدن به آن نیازمند است.

وی افزود:علتش شاید این است که گرما انبساط و سرما انقباض ایجاد می کند، مانند حجامت وقتی حجامت صورت می گیرد در بدن انبساط ایجاد می شود و اگر همان موقع آب یا غذا مصرف شود در همان ناحیه برص(نوعی بیماری پوستی) ایجاد می شود به همین دلیل عسل و انار را می توان پس از حجامت مصرف کرد.

این پزشک خاطرنشان کرد:انبساط موجب باز شدن منافذ بدن می شود و به غذا احتیاج پیدا می کند و اگر غذای سرد مثل ماست مصرف شود باید ماست سیر طبیعی هضم خودش را که باید دو سه ساعت است در این زمان طی نکرده وارد هضم سلولی می شود و آنجا می ماند و مشکل ایجاد می کند. که در طب سنتی خیلی باید این مسائل مراعات شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار