|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۱۴

در مارس ۲۰۱۴

خبرگزاری تسنیم: نهاد نظارتی بازار انرژی ترکیه اعلام کرد این کشور در ماه مارس حدود ۴۷۸ هزار تن نفت خام از ایران وارد کرد که این رقم معادل ۴۰ درصد کل واردات نفت ترکیه در این ماه بوده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه خبری حریت دیلی نیوز، بر اساس گزارش نهاد دولتی نظارت بر بازار انرژی ترکیه، واردات نفت خام این کشور در سه ماهه ابتدایی امسال، حدود ۴ درصد افزایش یافته است.
آمارهای منتشر شده از سوی نهاد نظارتی بازار انرژی ترکیه نشان داد که این کشور در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۱۴،۳. ۸۴ میلیون تن نفت خام وارد کرده است، که ۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.
آنکارا در سال ۲۰۱۳، مجموعا ۱۸.۵ میلیون تن نفت خام وارد کرد.
بر اساس این گزارش ترکیه حدود ۹۰ درصد نیاز نفتی خود را از منابع خارجی تامین می کند و پیش بینی می شود که واردات نفت خام این کشور در طی یک دهه آینده دو برابر شود. بخش عمده ای از واردات نفت خام ترکیه از ایران است که ۳۵ درصد تقاضای این کشور برای نفت را تامین می کند.
در ماه مارس، ترکیه ۴۷۷.۹ هزار تن از مجموع ۱.۲ میلیون نفت خام وارداتی اش را از ایران خریداری کرد. این رقم معادل ۴۰ درصد کل واردات نفت ترکیه بوده است. پس از ایران، کشورهای عراق و نیجریه به ترتیب با صدور ۲۹۰.۲ هزار تن و ۱۷۶.۵ تن نفت خام به ترکیه در رده های دوم و سوم تامین کنندگان نفت آنکارا قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، ترکیه در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، به ترتیب ۴۵.۲ و ۴۷ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده است.
واردات انرژی ترکیه در سال ۲۰۱۲،۷ درصد کاهش یافت و از ۶۰.۱ میلیارد دلار سال قبل از آن به ۵۵.۹ میلیارد دلار رسید. ترکیه در حال بررسی گزینه تامین بخشی از انرژی خود از طریق نیروگاه های هسته ای است.
انتهای پیام / / ۷۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار