|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۱۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای کاهش آثار منفی اجرای فاز دوم هدفمندی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده شده است، گفت: این منبع مالی به تناسب برای تغییر تجیزات انرژی بر، افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و تامین سرمای در گردش آنها و نیز اصلاح فرآیندهای تولید به واحدهای صنعتی اختصاص می یابد.

حسین ابویی مهریزی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات حمایت های دولت از صنایع انرژی بر در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: از سوی دولت ۳۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت است تا آثار منفی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را در صنایع کاهش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع، برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که اگر منبع مالی از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تخصیص یابد آن را به صنایع موجود اختصاص دهد تا فرآیندهای تولید را اصلاح و برای بالا بردن ارزش افزوده محصولات خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا برای ۳۴۰۰ میلیارد تومانی که از سوی دولت برای صنایع در اجرای این فاز از قانون اختصاص داده شده است، تفاهم نامه ای با بانک صنعت و معدن به امضا رسیده است که منابع موجود در این بانک متمرکز شده و از طریق وجوه اداره شده در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

به گفته ابویی مهریزی، این منبع مالی به تناسب برای تغییر تجیزات انرژی بر، افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و تامین سرمای در گردش آنها و نیز اصلاح فرآیندهای تولید به واحدهای صنعتی اختصاص می یابد.

وی اظهار داشت: همچنین برنامه هایی هم اکنون برای حمایت از صنایع انرژی بر در حال تدوین است و به زودی به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرا در سراسر کشور ارایه خواهد شد.

به اعتقاد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، شدت مصرف انرژی در کشور ما بالا است و برای کاهش شدت مصرف انرژی باید بخشی از فرآیندهای تولید را اصلاح کرد و ضمن اینکه بخشی از کاهش شدت انرژی را در تولید محصولات صورت داد تا ارزش افزوده بالاتری برای کشور داشته باشند. ضمن اینکه خود واحدهای تولیدی نیز برای پرداخت قبوض برق و گاز خود، می بایست به اصلاح فرآیندهای تولید اقدام کنند که این کار در سطح هر بنگاه به صورت مجزا صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در عین حال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز دوم شروع شده است و واحدهای تولیدی ناگزیر به بهینه سازی مصارف خود هستند تا خلق ثروت کنند و سودآوری داشته باشند.

ابویی مهریزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تخصیص منابع بدهیم، باید به سمتی برویم که این منابع به واحدهایی داده شود که ارزش افزوده و خروجی بالاتری دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار