|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۳۲

خبرگزاری تسنیم: یکی از جیب برهای سابقه دار که عمدتاً در اتوبوس های BRT تهرانپارس آزادی مبادرت به سرقت و جیب بری به شیوه نزاع می کرد دستگیر شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمدر ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارم اردبیهشت ماه امسال، شهروندان تهرانی در میدان امام حسین شاهد صحنه تعقیب و گریز دو نفر جوان بودند که فرد تعقیب کننده با فریادهای دزد – دزد به تعقیب جوان دیگر پرداخته بود؛ تعقیب و گریز آنها ادامه داشت تا نهایتاً فرد متواری در زمان عبور از میله های خط ویژه اتوبوس های BRT با یک دستگاه خودرو سواری برخورد کرد و پس از آن توسط شهروندان دستگیر شد که با انتقال متهم به کلانتری ۱۰۹ بهارستان وی منکر هرگونه سرقت بود اما مالباخته در اظهاراتش اصرار داشت که این شخص بهمراه فردی دیگر، در یک درگیری صوری اقدام به جیب بری از وی کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده به همراه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۰:۰۰ سوار اتوبوس BRT در مسیر غرب به شرق خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین(ع) شده بودم که ناگهان جوانی داخل اتوبوس بدون هیچ دلیلی با من درگیر شد؛ در همین زمان جوان دیگری که به ظاهر به طرفداری از من وارد درگیری شده بود، در میدان امام حسین از اتوبوس پیاده و نفر اول همچنان در اتوبوس باقی ماند. پس از درگیری دااخل اتوبوس متوجه شدم که کیف من به سرقت رفته و بلافاصله از راننده خواستم که اتوبوس را متوقف کند. در همین زمان متهم که در اتوبوس مانده بود اقدام به فرار کرد؛ من هم به دنبال وی دویدم تا نهایتاً زمانیکه با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد کرد و با کمک شهروندان وی را دستگیر کردم.

با توجه به اظهارات مالباخته و وقوع سرقت مشابه در داخل اتوبوس های BRT بویژه در مسیر آزادی – تهرانپارس و بالعکس و تعدادی از ایستگاه های مترو واقع در مراکز پرتردد، تعدادی از مالباختگان جهعت شناسایی متهم به پایگاه هفتم آگاهی دعوت شدند و متهم را مورد شناسایی قرار دادند که تمامی مالباختگان در اظهارات خود عنوان کردند، اموال آنها در یک نزاع و درگیری صوری به سرقت رفته است.
متهم قدرت. د(متولد ۱۳۶۲) که پس از شناسایی به عنوان یکی از سارقین حرفه ای و سابقه دار با بیش از هفت سابقه دستگیری از سال ۸۲ تا ۱۳۸۷ چاره ای جر اعتراف نداشت، به ده ها فقره جیب بری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد، در ایستگاه های اتوبوس BRT و مترو سطح شهر تهران اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حسین فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت های مختلف بویژه جیب بری و شناسایی از سوی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهم به ده ها فقره جیب بری در مراکز پرتردد سطح شهر تهران بویژه در خطوط مترو و اتوبوس های BRT سطح شهر تهران و به منظور شناسایی سایر مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شد؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار