|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۳۵

بروز اختلاف در هشتمین جشنواره شعر فجر موجب شد بخش کتاب بعد از جشنواره بررسی و نتایج آن دو ماه دیگر اعلام شود.

گروه فرهنگی مشرق- هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می شود این در حالی است که همچنان در برخی مقاطع اختلاف نظرها نمود بیرونی یافته و در تشکیلات اجرایی بروز عینی پیدا کرده است.

این دوره از جشنواره شعر فجر با شعار شنیدن همه صداها و به اصطلاح چند صدایی کار خود را آغاز کرد اما در این مسیر با فراز و فرودهایی همراه شد در برخی مقاطع برخی شاعران به شعرخوانی دعوت شدند و بعد تکذیب کردند و برخی با عدم حضور مخالفت خود را آشکارا صلا زده و برنامه شعرخوانی بدین ترتیب برگزار نشد.

اما در این دوره در ۴ بخش سنتی، محاوره، آزاد(نیمایی و سپید)، کودک و نوجوان و بومی اشعار داوری شد ضمن اینکه بخش کتاب هم به شکل مستقل داوری شده است، اما برخلاف انتظارها ظاهرا در این دوره حدود ۲۰ برگزیده در بخش های مختلف معرفی می شوند و اما نکته جالب اینکه بنا بر آنچه آبان سخنگوی جشنواره اعلام کرده است، نتیجه داوری ها در بخش کتاب به دو ماه آینده و بعد از جشنواره موکول خواهد شد که این مهم هم در نوع خود برای اولین بار مطرح شده و شیوه دیگر را ظاهرا نمایان کرده است.

بر این اساس قرار شده تنها در بخش اشعار، شاعران برتر معرفی شوند و نتایج احتمالی داوری بخش کتاب آن هم در صورت به نتیجه رسیدن داوران و دبیران علمی و اجرایی به ماهها پس از جشنواره موکول شود، البته این موارد در حالی عنوان می شود که حتی روز گذشته برخی خبرها حاکی از انحلال بخش کتاب جشنواره بود که خبر فوق صحه دیگری بر مدعای عدم تفاهم را میان مجریان به همراه دارد.

در این راستا خبرهایی هم درباره فیلم مستند ابوالفضل جلیلی که پیش از این وعده ساخت آن اعلام شده بود تا در مراسم اختتامیه به مدت ۴۵ دقیقه پخش شود، به گوش می رسد. برخی حتی به حذف قسمت هایی از فیلم اشاره می کنند و مخالفت هایی با بخش هایی از آن دارند که در نهایت باید دید چند دقیقه از این مستند اکران می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار