|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۳۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۸۰ درصدی خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت از ابتدای خرید تضمینی گندم که از ۲۰ فروردین آغاز شده تاکنون ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه مشکلی در زمینه ی تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد، از پرداخت حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان، بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خبر داد.

عباس قبادی افزود: ذخیره کالاهای اساسی هم اکنون درشرایطی مطلوب قرار دارد و میزان خرید تضمینی گندم نیز که از ۲۰ فروردین ماه شروع شده، به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

وی به افزایش چشمگیر خرید تضمینی گندم در سال جاری اشاره و عنوان کرد: سال گذشته تا این تاریخ حدود ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری و حدود ۵۸۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز کرده بودیم؛ این در حالی است که در سال جاری ۸۰ درصد، افزایش خرید داشته ایم و پرداخت به کشاورزان نیز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، بیشترین خرید گندم را در استانهای خوزستان بیش از ۸۵۰ هزار تن، فارس حدود ۱۵۰ هزار تن و ایلام حدود ۱۰۰ هزار تن اعلام و اظهار کرد: خوزستان رکورد خرید پایان فصل سال گذشته ی خود را که حدود ۷۲۰ هزار تن بود، با این میزان خرید، شکست.

قبادی عنوان کرد: ۱۶۸ مرکزخریددولتی در ۹ استان هم اکنون درگیر عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان می باشند و در استان های بوشهر، فارس و خوزستان که خرید گندم زودتر از سایر مناطق شروع شده، همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اظهار خرسندی از رشد ۸۰ درصدی خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: امیدواریم خرید با همین روند و به شکل مطلوب ادامه پیدا کند و نیاز عمده ی مصرف گندم کشور، از خرید داخلی تامین شود.

قبادی افزود: در سال جاری کلیه ی بهای گندم های خریداری شده در اسرع وقت و ظرف حداکثر۴۸ ساعت پس از تحویل محموله های گندم به حساب کشاورزان عزیز واریز می شود.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار