|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۵۰

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر اخیر خود به بلاروس گفت تحریم های غرب محدودیت هایی را در روابط تجاری بین دو کشور و نقل و انتقال پول ایجاد کرده است که در این سفر، با همکاری طرف مقابل در زمینه رفع این مشکلات چاره اندیشی شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران که به منظور فراهم نمودن مقدمات برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس به این کشور سفر کرده بود، مهمترین دستاورد این سفر را مذاکره با بلاروس در حل مشکلات بانکی و تمدید مهلت قرارداد پروژه های شرکت های ایرانی ذکر کرد.

افخمی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران گفت: این تحریم ها به ویژه علیه نظام بانکی، محدودیت هایی را در روابط تجاری بین دو کشور و نقل و انتقال پول ایجاد کرده است که در این سفر، با همکاری طرف مقابل در زمینه رفع این مشکلات چاره اندیشی شد.

وی بازدید از پروژه های شرکت های فعال ایرانی در بلاروس و بررسی علل تاخیر در انجام تعهدات این شرکت ها را به عنوان یکی از سرفصل های سفر خود نام برد و افزود: تحریم بانک های ایرانی و بروکراسی کشور بلاروس و برخی مشکلات دیگر، اجرای پروژه های پیمانکاران ایرانی را با تاخیر مواجه کرده است که در این سفر با قول مساعد مسئولان بلاروسی، مهلت انجام این پروژه ها تمدید شد.

وی یکی از اهداف سازمان توسعه تجارت را پایبندی به انجام پروژه ها در موعد مقرر ذکر کرد و گفت: بدقولی در انجام تعهدات، ذهنیت های منفی در طرف مقابل ایجاد می کند و به طور قطع بر میزان تبادلات دوسویه اثرگذار است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: به منظور گسترش حجم صادرات، شناسایی زمینه های همکاری و رفع موانع تجاری در این سفر با دیمیتری کاترینیچ وزیر صنایع، معاون بانک ملی، معاون وزیر کشاورزی و معاون شهردار بلاروس دیدار و گفت وگو شد و توافقاتی در زمینه صادرات محصولات شیلات، خرید ماشین آلات معدنی(دامپتراک) و کامیون ماز و بلاز و همکاری شرکت ایران خودرو با خودروسازی بلاروس صورت گرفت.

افخمی در مورد برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس گفت: قرار بود این اجلاس در فصل بهار انجام شود اما در این سفر تصمیم بر آن شد که در ابتدا وزیر صنایع کشور بلاروس و شهردار مینسک و برخی مسئولان دستگاه های اجرایی این کشور به تهران سفر کنند و پس از آن دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس در تهران برگزار شود.

گفتنی است این سفر ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد و افخمی را هیاتی از نمایندگان بانک ها و شرکت های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی همراهی می کردند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار