|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۵۲

از امروز

خبرگزاری تسنیم: بنابر اعلام شرکت ملی نفت ایران عرضه نفت خام سبک توسط این شرکت در بورس انرژی از امروز تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ بنابر اعلام شرکت ملی نفت ایران بدلیل انجام تعمیرات دوره ای در محل پالایش نفت تبریز و عدم امکان عرضه و تحویل این محصول، عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران از امروز(دوشنبه) تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
بنابر اعلان بورس انرژی زمان شروع دوباره عرضه محصول نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در این بورس اطلاع رسانی خواهد شد.
بر اساس این گزارش؛ در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز ۱۷ فروردین امسال نخستین محموله بشکه های نفت خام با حضور معاون وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، رییس سازمان بورس و مدیرعامل بورس انرژی عرضه و فروخته شد.
در این روز سه متقاضی برای خرید نفت خام با یکدیگر به رقابت پرداختند که یکی از آنان ۱۴۶ بشکه نفت خام سبک ایران را چهار ریال بیشتر از قیمت پایه به نرخ ۳ میلیون و ۶۳ هزار و ۳۱ ریال خریداری کرد و دو خریدار دیگر بقیه بشکه ها را به قیمت پایه خریدند. این در حالی است که حداقل بشکه های خرید ۱۴۶ بشکه و حداکثر کل عرضه به میزان دو هزار و ۹۲۰ بشکه تعییین شده بود.
همچنین در این روز بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس انرژی نوسان ۲۰ درصدی در قیمت لحاظ شده بود که بر این اساس حداقل قیمت دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۲۲ ریال و حداکثر قیمت در این رقابت سه میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۳۲ ریال بود.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار