|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۵۵

اگر پایتخت به شهر دیگر انتقال یابد یقینا چند سال دیگر این شهر مشکلاتی که در حال حاضر تهران دارد خواهد داشت، تهران تنها شهری است که تمامی زیر ساخت ها را دارد.

امید نیوز- نائب رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران گفت: مجلس به جای طرح انتقال پایتخت، طرح ساماندهی دولت را پیشنهاد و عملیاتی کند.

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگارامیدگفت: طرح انتقال پایتخت یک موضوع کارشناسی نشده است که به عنوان عضو شورای شهر تهران به یقین می توانم بگویم که تا امروز حتی یک نامه هم در این خصوص به شورای شهر برای مشورت با نمایندگان مردم در شورا نیامده است که مطمئنا با استانداری هم که در این موضوع ذینفع است هیچ مشورتی نشده است.

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این طرح کارشناسی نشده و هر بار که در مجلس طرح می شود رای نمیاورد اظهار داشت: من شخصا با طرح انتقال پایتخت مخالفم چرا که معتقدم با نصف این هزینه می شود مشکلات تهران را حل کرد.

وی افزود: اگر پایتخت به شهر دیگر انتقال یابد یقینا چند سال دیگر این شهر مشکلاتی که در حال حاضر تهران دارد خواهد داشت، تهران تنها شهری است که تمامی زیر ساخت ها را دارد.

پایتخت را گسترده نکنیم

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه ما از هم گسیختگی شهری در تهران داریم تصریح کرد: دولت باید طرحی ارائه دهد که جایگاه دولت به نوعی ساماندهی شود، به طور مثال اگر یک وزارت خانه ۲۰ یا ۳۰ ساختمان اداری دارد، این ها در یک جا و در یک مجموعه کوچکتر متمرکز شوند.

وی زلزله خیز بودن تهران را موضوعی انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: این یک واقعیت است که تهران بر روی خط زلزله است اما در حال حاضر لایحه ایمنی ساختمان ها حدود یک سالی است که در شهر اجرایی می شود که به ساختمان هایی که ایمنی ندارند پایان کار داده نمی شود.

تندگویان در خصوص آلودگی هوا که یکی دیگر از علت های انتقال پایتخت مطرح می شود بیان کرد: شهرداری تا جایی که می توانسته در توسعه فضای سبز اقدام کرده است و دولت باید موضوع آلاینده ها را رفع کند چرا که ما اگر حتی سوخت استاندارد داشته باشیم اما خودروهای استاندارد نداشته باشیم هم چنان باید مشکل آلودگی هوا را در شهر داشته باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار