|
|
کدخبر: ۱۷۷۳۵۶

رحمت الله حافظی:

اگر دلیل انتقال پایتخت، زلزله خیز بودن تهران است گفت: این دلیل قانع کننده و منطقی نیست چرا که ما به جای جابه جایی باید مقاوم سازی ساختمان ها را در دستور کار قرار دهیم.

امیدنیوز- رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مهم ترین راه کارحل مشکلات پایتخت توسعه دولت الکترونیک است.

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبر نگارامیددر خصوص طرح انتقال پایتخت گفت: ما باید ابتدا در این خصوص صحبت کنیم که اساسا چرا موضوع طرح انتقال پایتخت مطرح شده است.

وی افزود: اگر طرح انتقال پایتخت به دلیل حل مشکل آلودگی هوای تهران مطرح شده باید گفت که قطعا و بدون شک این جابه جایی مشکل آلودگی هوا را حل نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سایر شهرها در این چهار سال اخیر به ویژه، با معزل آلودگی هوا مواجه هستند اظهار داشت: پایتخت را به شهر هایی می خواهیم ببریم که خودشان با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند؟!

حافظی ادامه داد: سوخت تولیدی پتروشیمی سبب شد که تمامی شهر ها آلودگی هوا را حس کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اگر دلیل انتقال پایتخت، زلزله خیز بودن تهران است گفت: این دلیل قانع کننده و منطقی نیست چرا که ما به جای جابه جایی باید مقاوم سازی ساختمان ها را در دستور کار قرار دهیم.

حافظی مهم ترین راه کارحل مشکلات پایتخت را توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: اگر ما به سمت توسعه دولت الکترونیک حرکت کنیم، زیر ساخت ها را فراهم کنیم ما می توانیم بخشی از امور دولت را انجام دهیم و نیاز نیست هر روز هزاران سفر از نقاط مختلف کشور به پایتخت برای انجام کار اداری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با محقق شدن دولت الکترونیک خدمات معقول با کم ترین هزینه انجام میشود تصریح کرد: اگر عزم و اراده برای انتقال پایتخت هم وجود داشته باشد، دولت از عهده تامین مالی این طرح بر نمی آید چرا که بار مالی سنگینی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: در برنامه پنج ساله دوم توسعه موضوع دولت الکترونیک دیده شده است همان طور که رئیس جمهور بخشی از زیر ساخت های دولت الکترونیک را افتتاح نمود انتظار داریم که در تمام نقاط کشور زیر ساخت های دولت الکترونیک فراهم شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار