|
|
کدخبر: ۱۷۷۴۹۲

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران:

معاونت شهرداری تهران در این خصوص افزود: سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند تهرانی ۲۴ متر است.

به گزارشامیدنیوز، علی محمد مختاری در مراسم روز درختکاری و افتتاح یک‌هزار هکتار جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران احداثشده است، گفت: بوستان‌های سطح شهر تهران به عنوان ریه‌های تنفسی شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در سه دهه اخیر بیش از ۳۵ هزار هکتار کمربند سبز در اطراف شهر تهران احداثکرده است، گفت: اقدامات خوبی در جهت توسعه فضای سبز انجام شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: تا سال ۱۳۸۴ این کمربند حدود ۲۲ هزار هکتار گسترش پیدا کرده بود و امروز به ۳۸ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.

به گفته مختاری، با اجرایی شدن طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران از سال ۶۵ صد درصد فضای سبز تهران با آب شرب آبیاری می‌شد و امروز به جایی رسیده‌ایم که صددرصد فضای سبز شهر تهران با استفاده از آب خام آبیاری می‌شود.

وی در خصوص سرانه فضای سبز در تهران گفت: در حال حاضر این سرانه به ۲۴ متر مربع برای هر شهروند تهرانی رسیده است و سرانه فضای سبز درون شهری نیز به ۱۶ متر مربع افزایش پیدا کرده است.

به گفته مختاری، البته توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران محقق نشده و در برخی مناطق با کمبود سرانه‌های فضای سبز مواجه هستیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران بافت‌های فرسوده را تملک و با تجمیع ساختمان‌ها توزیع عادلانه فضای سبز را در شهر تهران محقق کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار