|
|
کدخبر: ۱۷۷۵۸۱

شک از آن موضوعاتی است که در زندگی بسیاری وجود دارد اما گاهی می تواند حسابی دردسر آفرین شود و زندگی را ویران کند پس باید با آن برخورد کرد. اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی امیدنیوز، محبت ورزیدن یک امر الهی است. هدیه و سرمایه ای است که خداوند اولازدواجبه زوجین اهدا می کند. این محبت را باید حفظ کرد و این امر وابسته به عمل و رفتار فرد به همسرش می باشد.

حفظ حرمت و احترام به یکدیگر در ادارهزندگی زناشوییامری مهم است. در یک خانواده گام اول بینزن و شوهراحترام به یکدیگر است. نه احترام ظاهری بلکه احترام قلبی و عملی. زن و مرد باید در قلب خود نسبت به همسرشان احساس احترام کنند، نه تنها زبانی و با بیان القاب زیبا.

محبت به همسر

نگه داشتن محبت به این است که زن و شوهر اعتماد یکدیگر را جلب کنند. اگر اطمینان بوجود آید، محبت، احترام و انس نیز بوجود میاید. اگر اعتماد و اطمینان از بین رفت محبت نیز آرام آرام از بین می رود. وفاداری باعثایجاد حس محبت طرفین می شود و یک بنای محکم و پایدار که سال های متمادی ادامه خواهد یافت در یک زندگی بوجود می آید. اگر زن یا شوهر احساس کند که دل همسرش در گروی جای دیگری است و به او راست نمی گوید، هرچه هم محبت داشته باشد این محبت ضعیف خواهد شد.

اعتماد یک امر قراردادی نیست که بیا من به تو اعتماد کنم و تو به من اعتماد کن. اعتماد را باید جلب کرد. با رعایت اخلاق و رعایت ادب. بی اعتمادی پایه محبت را از بین می برد.

بی اعتمادی زوجین به یکدیگر

خیلی از زوجین بدبینی‌های بیمارگونه خود را نوعی رفتار طبیعی تلقی می‌کنند و آن‌را با عناوینی همچون غیرت و تعصب و مراقبت توجیه می‌کنند، حال آن‌ که واقعیت چیز دیگری است. اساسا بدبینی به همسر در ۳ حالت کلی بروز می‌کند: گروه اول افرادی هستند که بدبینی در ذاتشان است. این افراد را از همان ابتدای زندگی براحتی می‌توان شناخت؛ آن زمان که نسبت به هر موضوعی نیمه خالی لیوان را می‌بینند و در رابطه با پیرامون خود نوعی نگاه منفی دارند.

بی اعتمادی زوجین به یکدیگر

گروه دوم افرادی هستند که نوعی وسواس نیز در بدبینی‌هایشان نهفته است. این دسته از زوجین نسبت به برخی رفتارها و واکنش‌های همسر خود به جنس مخالف، حال در محیط کاری باشد، نوعی وسواس فکری دارند که در پاره‌ای اوقات همراه با بدبینی به وی است که البته در این فرم باز هم اختلاف بین زوجین خیلی پدیدار نمی‌شود.

بی اعتمادی زوجین به یکدیگر

گروه سوم که در حقیقت روزگاری جزو گروه‌های یک و دو بودند بشدت در معرض خطرند، چرا که مبتلا به اختلالات پارانوئیدال می‌شوند به این معنا که با کنار هم گذاشتن برخی پارامترهای خیالی به این نتیجه می‌رسند که همسرشان قطعا در حال خیانت به وی است و این فکر همچون خوره جسم و روح فرد را نابود می‌کند و اگر خوشبین باشیم که اتفاق ناگواری در این بین نیفتد، طلاق و جدایی بین زوجین مسالمت آمیز ترین اتفاق است.

بی اعتمادی زوجین به یکدیگر

خیلی اوقات بدبینی و شک بین زوجین از علاقه و عشق زیاد به یکدیگر نشات می‌گیرد. خانم همسرش را تنها متعلق به خود می‌داند و طبیعتا هر نوع رفتار خارج از منزل برایش سخت و غیر قابل هضم است. بتدریج این عشق و علاقه به نوعی احساس شکست از دیدگاه خودش تبدیل می‌شود و هر آن فکر می‌کند که زندگی اش در حال فروپاشی است. عدم شناخت کافی از همسر، اساس بدبینی و شک به وی است. وقتی مرد از همسر آینده‌اش تصویری دیگر را در ذهن می‌پرورانده با ورود به زندگی مشترک متوجه می‌شود که در انتخابش اشتباه کرده و این خود نوعی نفرت و انزجار را در وی نسبت به همسرش ایجاد می‌کند و طبیعتا این موضوع مهم‌ترین دلیل می‌شود برای پیدایش بهانه گیری‌ها و بدبینی‌های بیمار گونه.

بی اعتمادی زوجین به یکدیگر

بهانه به دست همسرتان ندهید. بعضی از رفتارهای شما ممکن است به نظر همسرتان شک‌برانگیز باشند. اگر عادت دارید در جایی خلوت با تلفن حرف بزنید یا دیر به خانه بیایید آن‌ها را کنار بگذارید.

با هم صحبت کنید: اگر از تلاش برای ایجاد اعتماد در همسرتان خسته شدید باید با همسرتان درباره احساساتتان حرف بزنید. به او بفهمانید که رفتارش چه احساس ناراحت‌کننده‌ای در شما ایجاد می‌کند. با این حال اگر بعد از تمام تلاش‌های شما برای اعتماد سازی در همسرتان ناکام ماند هنوز یک فرصت مهم دیگر دارید. این تنها راه باقی مانده کمک از متخصصان است. یک مشاور یا روان درمانگر نه تنها می‌تواند علت شکاکیت در همسرتان را تشخیص بدهد بلکه می‌تواند راهکارهایی را برای رابطه و مشکل خاص شما پیشنهاد بدهد.

گاهی رفتارهای حسادت‌آمیز همسرتان صرفا بخاطر احساس ناامنی نیست بلکه ممکن است همسرتان شخصیت ناسازگاری داشته باشد و تربیت غلط ذهنیت او را نسبت به روابط تخریب کرده باشد و این مساله‌ای نیست که شما خودتان بدون کمک از یک متخصص آن را حل کنید.

اصل کار شما دو نفر هستید همه دنیا فرع شمایند. هر دو تلاش کنید پایه اصلی زندگی را حفظ کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار