|
|
کدخبر: ۱۷۹۲۰۲

به گزارش وستی انفجار در داخل واگن قطار در حال حرکت در خط متروی آبی رخ داده است. با وقوع انفجار فعالیت تمام ایستگاه‌های مترو سن پترزبورگ متوقف شد و نیروهای امنیتی و امدادی به بررسی حادثه پرداختند.

به گزارشگروه اجتماعی امیدنیوزبه نقل از برترینها منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در ایستگاه‌ متروی شهر سن پترزبورگ روسیه خبر دادند. بنا بر اعلام مقام‌های امنیتی روسیه این انفجار " تروریستی " بوده‌ اما هنوز گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری تاس از کشته شدن دست‌کم ۱۱ تن در این انفجار خبر داده است و حداقل ۵۰ تن از جمله چندین زن و کودک نیز زخمی‌ شده‌اند.

شبکه خبری روسیا ۲۴ و رویترز اعلام کردند انفجار ناشی از یک بمب دست ساز میان دو ایستگاه مترو بوده است.

بر اساس اعلام مقامات روسیه در ایستگاه مترو " پلوشاد واستاناولنیه " در مرکز سن پترزبورگ نیز یک بمب دیگر دست ساز(دستگاه انفجاری) پیدا شده اما این دستگاه انفجاری عمل نکرده است.

به گزارش وستی انفجار در داخل واگن قطار در حال حرکت در خط متروی آبی رخ داده است. با وقوع انفجار فعالیت تمام ایستگاه‌های مترو سن پترزبورگ متوقف شد و نیروهای امنیتی و امدادی به بررسی حادثه پرداختند. متروی سن‌پترزبورگ دارای ۶۷ ایستگاه در ۵ خط است که روزانه بیش از دو میلیون نفر مسافر را جابجا می‌کند و شانزدهمین متروی شلوغ دنیا از حیثجابجایی مسافر محسوب می‌شود.

پس از انفجار، وضعیت فوق‌العاده امنیتی در تمامی پایانه‌های حمل و نقل این شهر و همچنین مسکو و قازان به اجرا درآمده است و ماموران امنیتی بازرسی همه مسافران را با دقت بالایی انجام می‌دهند. همچنین حضور نیروهای امنیتی در تمامی فرودگاههای بین‌المللی روسیه افزایش یافت.

در پی انفجار امروز یک کارشناس امنیتی روسیه به شبکه روسیا ۲۴ گفت: بسیاری از بمب‌های جدید که توسط تروریست‌ها طراحی و ساخته می‌شوند فاقد قطعات فلزی هستند و یا در ساخت آنان فلز بسیار کمی به کار می‌رود که توسط دستگاه‌های اسکن قابل تشخیص نیستند.

سازمان امنیت روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور را در جریان انفجار امروز قرار داد. پوتین هم با خانواده‌های کشته شده این حادثه ابراز همدردی کرد.

پوتین که برای دیداری رسمی با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، خود در سن پترزبورگ به سر می‌برد در آغاز این دیدار خطاب به خبرنگاران تاکید کرد که نهادهای مربوطه دولتی بررسی علت این حادثه و کمک به آسیب دادگان را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرده دلیل انفجار هنوز روشن نیست و مقامات مشغول بررسی آن هستند اما همه احتمال‌ها از جمله تروریسم در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری اینترفکس در همین رابطه گزارش کرده مقامات روسی از طریق دوربین‌های مداربسته چهره عامل احتمالی بمب‌گذاری را شناسایی کرده‌اند که ساکی دستی به همراه داشته است.

هم‌زمان گزارش شده شبکه اجتماعی فیس‌بوک جهت کمک به شهروندان سن پترزبورگ دکمه «من سلامت هستم» را پس از انفجار مترو فعال کرده تا از این طریق اعضای فیس‌بوک بتوانند سلامتی خود را به دوستان و خانواده‌های خود اعلام کنند.

شبکه تاکسی‌رانی " اوبر " هم ارایه خدمات حمل و نقل را در شهر سن پترزبورگ را به جهت کمک به تمامی مسافران، امروز رایگان کرد، همچنین تمامی خطوط اتوبوس‌رانی این شهر هم مسافران را رایگان جابجا می‌کنند.

دولت روسیه نیز اعلام کرده به خانواده قربانیان حادثه امروز مترو دو میلیون روبل معادل ۳۵۰۰۰ دلار خسارت پرداخت می‌کند.

پیش از این رسانه‌ها و منابع خبری از انفجار دو بمب دست‌ساز در دو ایستگاه مترو خبر داده‌ بودند؛ خبری که از سوی مقامات روسی تکذیب شد. گفته می‌شود بمب امروز سن‌پترزبورگ از دسته بمب‌های دست‌سازی بوده که با گلوله‌های انفجاری ساخته می‌شوند.

در حالی که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است با این حال گروه تروریستی داعش طی هفته‌های اخیر تهدیدات خود علیه روسیه به ویژه رییس‌جمهور این کشور را افزایش داده و طی روزهای اخیر نیز پوستری را با تصویر گلوله خورده پوتین در رسانه‌های خود منتشر کرده است.

برای مشاهده فیلم کلیک کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار