|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۲۴

مهدی چمران برادر شهید چمران که تنها نماینده متخصص در حوزه شهری است که در شورای شهر فعالیت می کند برای چهارمین بار کاندید شورای شهر تهران شده است.

به گزارش سرویس سیاسی امید نیوز - مهدی چمران(زاده ۱۳۲۰ در تهران)، رئیس شورای اسلامی شهر تهران است. او در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر تهران، ریاست این شورا را عهده‌دار بود. مهدی چمران، برادر کوچکتر مصطفی چمران بوده و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است. چمران که در انتخابات دومین دوره شورای شهر تهران در لیست آبادگران قرار داشت توانست به همراه دوستان اصولگرای خود پیروزی قاطعی به دست بیاورد و وارد شورای شهر شود. چمران در دوره پیاپی رئیس شورای شهر بوده است و حتی در دوره چهارم به جز مقطع کوتاهی که احمد مسجد جامعی رئیس بود او سه سال بعدی را با صندلی ریاست شورا سپری کرد.

مهدی چمران، عضو کمیته استقبال از امام خمینی و جانشین فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم(مصطفی چمران) بوده است. وی همچنین در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. مهدی چمران، معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا و مشاور تحقیقات علمی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا نیز بوده است.

مهدی چمران هم اکنون عضو شورای مرکزیجبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامینیز هست که البته برنامه ی خاصی برای انتخابات شورا ندارند و قرار است در قالب لیستی به نام خدمت با جمعی از اصولگرایان مانند لطفالله فروزندهومحسن پیرهادیدر معرض رای مردم قرار بگیرند تا بلکه مانند دوره های قبلی شورای شهر با کسب اکثریت آرا بتوانند در پنجمین دوره شورای شهر تهران حضور داشته باشند. چمران در دوره چهارم شورا حواشی زیادی از جمله املاک نجومی را تجربه کرده است که حتی در مقطعی پیش بینی عدم حضور او در انتخابات هم می شد.

تحصیلات

کارشناسی ارشد در رشته معماری

آخرین سوابق اجرایی و اجتماعی

رییس شورای عالی استان ها

رییس سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران

رییس دومین دوره شورای اسلامی شهر تهران

مهندس مشاور معماری و شهرسازی

عضو کمیته استقبال از امام خمینی(ره)

مسوول دفتر امور انقلاب در نخست وزیری

جانشین فرمانده ستاد جنگ های نامنظم(دکتر شهید مصطفی چمران)

رییس دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس

معاون فرهنگی ستاد فرماندهی کل قوا

مشاور تحقیقات علمی رییس ستاد فرماندهی کل قوا

عضو هیأت علمی و مدرس گروه معماری دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار