|
|
کدخبر: ۱۷۹۳۶۴

وزیر ارتباطات اعلام کرد که تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است و هم چنین توجه داشته باشید برخی از سودجویان برای فعال‌سازی تماس صوتی تلگرام پول دریافت می‌کنند، در حالی که این امکان نیازی به فعال‌سازی ندارد.

به گزارشگروه اجتماعی امیدنیوزوزیر ارتباطات اعلام کرد که تماس صوتی تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات فعال شده است و هم چنین توجه داشته باشید برخی از سودجویان برای فعال‌سازی تماس صوتی تلگرام پول دریافت می‌کنند، در حالی که این امکان نیازی به فعال‌سازی ندارد.

به نقل از زومیتمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر مورد برقراری تماس صوتی رایگان تلگرام گفت: «فعال شدن تماس صوتی رایگان تلگرام با مجوز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، این قابلیت راه‌اندازی نمی‌شد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان اعلام کرد که نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی این است که تا جایی که مردم استفاده صحیح می‌کنند، وجود آن‌ها مشکلی ندارد.»

محمود واعظی با تأکید بر اینکه مردم در سراسر کشور اطلاعات خود را از فضای مجازی دریافت می‌کنند، توضیح داد: «اگر شبکه‌های دانش‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورند که با استقبال مردم روبه‌رو شده و مورد استفاده آن‌ها باشد، کار مناسبی است؛ چرا که با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی، اطلاعات مردم ایران در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.»

وزیر ارتباطات در مورد نظارت دستگاه‌های امنیتی بر شبکه‌های اجتماعی گفت: «برای دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و این دستگاه‌ها روی همه‌ی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نظارت می‌‌کند.»

به گفته‌ی محمود واعظی، شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم را در داخل کشور نگه‌داری می‌کنند و تلاش دولت نیز در حفظ حریم خصوصی مردم است. استفاده از شبکه‌های خارجی نسبت به شبکه‌های داخلی مصرف دو برابری اینترنت در بر دارد.

شامگاه پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ تماس رایگان صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی فعال شد. این قابلیت تا ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ برای کاربران اینترنت همراه سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود بود که هم‌زمان با تکذیب دخالت همراه اول و ایرانسل، این مشکل برطرف شد.

هم چنین توجه داشته باشید که سودجویان معمولا در بازار منتظر فرصتی برای پر کردن جیب خود هستند.

تماس صوتی رایگان تلگرام از روز جمعه تبدیل به سوژه‌ی درآمدزایی این افراد شده است. این سودجویان از افراد ناآگاه برای فعال‌سازی تماس صوتی رایگان تلگرام مبلغی دریافت می‌کنند که بر اساس شنیده‌ها از ۵ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

این در حالی است که این سرویس تلگرام نیاز به فعال‌سازی و تماس فردی نیست و تنها لازم است اپلیکیشن تلگرام شما به‌روز باشد. بنابراین باید یکی از نسخه‌های ۳.۱۸. ۰ و ۳.۱۸. ۱ را روی دستگاه خود نصب کرده باشید.

برای مشاهده نسخه‌ی تلگرام نصب‌شده روی موبایل یا تبلت خود، باید به گزینه‌ی Setting یا تنظیمات مراجعه و با اسکرول به سمت پایین، در انتهای صفحه نسخه‌ی تلگرام خود را مشاهده کنید.

افرادی که از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام استفاده می‌کنند، باید در بخش اطلاعات اپلیکیشن یا توضیحات آخرین نسخه در مارکت‌های رسمی و غیررسمی اندروید، نسخه‌ی تلگرام این اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنند.

معمولا به افراد گفته می‌شود که برای فعال‌سازی لازم است فردی با شما تماس بگیرد؛ در حالی که این‌طور نیست و هیچ دعوت‌نامه، تماس یا کدی برای فعال شدن این قابلیت نیاز نیست.

به‌طور کلی باید گفت این قابلیت هم‌اکنون برای همه‌ی کاربران ایرانی که با شماره‌های داخل کشور در تلگرام ثبت‌نام کرده‌اند، فعال است و تنها باید نسخه‌ی تلگرام این کاربران به یکی از دو نسخه‌ی ۳.۱۸. ۰ یا ۳.۱۸. ۱ ارتقاء یافته باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار