|
|
کدخبر: ۱۷۹۷۶۴

این روزها بعد از مشخص شدن رییس جمهور و رییس مجلس طبیعتا انتخاب شهردار تهران به عنوان داغ ترین مبحثسیاسی در محافل مختلف مطرح خواهد شد.

در آستانه تشکیل شورای شهر تهران که به‌تمامی به تسخیر اصلاح‌طلبان درآمده است، روزنامه دنیای اقتصاد نتایج یک نظرسنجی درباره شهردار آینده تهران را منتشر کرده است. ۵۵متخصص اقتصاد و شهرسازی در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند و سه نامزد مطلوب خویش را برای این پست معرفی کرده‌اند.

مطابق امتیازدهی روزنامه دنیای اقتصاد به انتخاب‌های اول تا سوم، در رای‌گیری از متخصصان شهری و اقتصادی، ‌ به‌ترتیب #حناچی با ۵۵ امتیاز، #آخوندی با ۵۳امتیاز و #جهانگیری با ۳۹امتیاز بیش‌ترین رای امتیاز را برای شهردارشدن آورده‌اند.

از میان اقتصاددانان، ‌ حسین عبده‌تبریزی، ‌اقتصاددان هوادار بازار آزاد، به‌ترتیب به کشاورزیان(رئیس فعلی سازمان راهداری کشور)، سیدآقایی(مدیرعامل مستعفی راه‌آهن) ‌ ستاری(معاون علم‌وفناوری رئیس‌جمهور) و محسن صفایی‌فراهانی رای داده است.
موسی غنی‌نژاد، ‌ به‌ترتیب اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی و پیروز حناچی، معاون کنونی وزارت مسکن و شهرسازی را برگزیده.
علی دینی ترکمانی، ‌ اقتصاددانی با نگرش عدالت‌خواه، ‌ به‌ترتیب جهانگیری، صفایی‌فراهانی و محسن هاشمی را برگزیده است.
غلامرضا سلامی، از بانیان انجمن حسابداران خبره ایران و مشاور وزیر مسکن، حناچی، ‌ هاشمی و احمد خرم را مناسب دانسته است.
حسین راغفر، اقتصاددانی عدالت‌گرایی که از ورود به فهرست امید بازماند اما با حمایت فعالان مدنی بیش‌از ۱۳۰هزار رای آورده، ‌ تنها محمدرضا واعظ‌‌‌مهدوی، معاون سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی را شایسته مدیریت تهران دانسته است.
حجت میرزایی، ‌ معاون اقتصادی وزیر کار، ‌ جهانگیری، ستاری‌فر(مدیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت خاتمی) و بی‌طرف(وزیر نیروی دولت خاتمی) را انتخاب کرده.
محمد بهشتی، ‌ رئیس سازمان میراثفرهنگی در دولت خاتمی و مدیر فعلی پژوهشگاه میراثفرهنگی، ‌ حناچی، صفایی‌فراهانی و کرباسچی را برگزیده است.
کمال اطهاری، اقتصاددان شهری و منتقد سیاست‌های شهری راست‌گرایانه، حناچی، ‌ آخوندی و الویری را معرفی کرده است.
احمدی میدری، ‌ نماینده آبادان در مجلس ششم، ‌ اقتصاددان نهادگرا و معاون وزیر کار و رفاه، ‌ جهانگیری، صفایی‌فراهانی و ستاری‌فر را نام برده است.

از میان متخصصان شهرسازی، ‌ احمد خرم، وزیر راه دولت خاتمی، ‌ حسین مرعشی، محسن هاشمی و حناچی را برگزیده است.
فردین یزدانی(مدیر بازنگری طرح جامع مسکن) ‌ مهرعلیزاده، ‌ جهانگیری و صفایی‌فراهانی را نام برده است.
حسین ایمانی‌جاجرمی، مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران که خودش به نفع فهرست امید کنار رفت، فقط آخوندی را مناسب دانسته است.
سهراب مشهودی، شهرساز و تحلیل‌گر مسائل مسکن، علی نوذرپور(معاون سابق امور شهرداری‌های وزارت کشور) که در یک فهرست موازی(ائتلاف بزرگ اصلاحات) با فهرست امید‌ برای شورای شهر حاضر بود ولی به شورا راه نیافت، عبدالعلی‌زاده(وزیر مسکن دولت خاتمی) و محمد پژمان(معاون سابق وزیر راه) را مناسب تشخیص داده است.
ترانه یلدا، معمار و از طراحان طرح جامع تهران که خودش هم نامزد شورای شهر تهران بود، ‌ به ترتیب هاشمی، ‌ حناچی و جهانگیری را نام برده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار