|
|
کدخبر: ۱۷۹۸۶۳

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران از سالم شدن کیفیت هوای استان تهران خبر داد و گفت: وزش باد، بارندگی و کاهش تردد شهروندان در روزهای تعطیل در بهبود کیفیت هوا اثرگذار بوده است.

محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت هوای استان تهران در شرایط سالم قرار دارد و از آلودگی هوای پایتخت و کلانشهرها کاسته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های سنجش آلودگی استان تهران امروز جمعه ۱۷ آذر ماه عدد ۷۷ را نشان می‌دهند که بیانگر کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا است و این وضعیت به‌معنای شرایط سالم برای همه افراد است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه وزش باد و بارندگی ساعتهای گذشته تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت هوا داشته است، گفت: آلودگی روزهای گذشته که بر اثر کاهش دما و سکون هوا و عدم وزش باد و بارندگی اتفاق افتاده بود رفع شده است و تمامی شاخص‌ها اعم از منواکسیدکربن، ازن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط پاک و سالم قرار دارند.

گفتنی است، بنابر تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

استان تهران از ابتدای سال تاکنون هوای استان تهران ۱۲ روز پاک، ۱۹۷ روز سالم و ۵۲ روز ناسالم برای گروههای حساس و یک روز ناسالم برای همه افراد بوده است.

طی روزهای گذشته نیز کیفیت هوا برای گروههای حساس ناسالم بود که با ورود سامانه بارشی و وجود ناپایداری‌های جوی شاهد بهبود روند کیفیت هوا در پایتخت و برخی کلانشهرها هستیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار