|
|
کدخبر: ۱۷۹۸۶۸

مرد جوان که پس ازآشنایی با یک زن و درپی اختلاف و مشاجرات شدید، او را به سد کرج انداخته بود پس ازمحاکمه دردادگاه کیفری استان البرز به قصاص نفس - اعدام - محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۲ وهمزمان با کشف جسد زن جوانی در جاده چالوس کلید خورد. بررسی‌های مقدماتی نشان داد این زن بر اثر سقوط به رودخانه جان باخته اما پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی اعلام کرد. ازسوی دیگرخانواده زن جوانی که از گم شدن ناگهانی ماندانا - ۳۹ ساله - شکایت کرده بودند با اطلاع ازکشف جسد ناشناس، خود را به پزشکی قانونی رسانده و پیکر او را شناسایی کردند.

درحالی که تحقیقات تخصصی دراین باره ادامه داشت، مرد ۳۰ ساله‌ای به نام «سیامک» به اداره آگاهی رفت و به مأموران گفت: «من و ماندانا دوسال پیش در تهران آشنا شدیم. او ابتدا خودش را مجرد معرفی کرد اما چندی بعد که ماشین‌اش خراب شده بود و از من کمک خواست متوجه شدم شوهردارد و همانجا با او آشنا شدم. ماندانا هم مرا به‌عنوان یک دوست معرفی کرد که شوهرش نیز به گرمی مرا پذیرفت. تا اینکه پس از چند ماه رابطه من وشوهرش صمیمی‌تر شد تا اینکه پدر ماندانا فوت کرد و من در مراسم ترحیم‌اش فهمیدم فقط پدر او مسلمان است و مادر و برادرانش مسلمان نیستند. چند ماه بعد ماندانا با من تماس گرفت و گفت که از شوهرش جدا شده و قصد دارد به ترکیه برود.

پس از بازگشت مدعی شد تغییر دین داده تا بتواند مانند برادرانش به امریکا برود. روز حادثه با هم به جاده چالوس رفته بودیم که بین راه سر مسائلی جرو بحث‌مان شد. ناگهان ماندانا از من خواست نگه دارم اما همین که ماشین ایستاد به طرف سد کرج رفت و خودش را پایین انداخت. من هم که خیلی ترسیده بودم با اورژانس تماس گرفتم اما فایده‌ای نداشت.»

پس از این اظهارات، کارآگاهان او را تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا اینکه متهم اعتراف کرد در جریان درگیری با مقتول در لبه پرتگاه او را پایین انداخته است. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دراختیار شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز قرارگرفت و صبح دیروز قاضی هدایت رنجبر - رئیس دادگاه - به همراه خنک دار و یزدان پناه - مستشاران دادگاه - متهم را محاکمه کردند. درابتدای جلسه پس از اینکه قاضی دهقان نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد، اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند سپس متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت: «خانواده مقتول سعی داشتند مرا به زور وادار به کارهایی کنند که به هیچ عنوان حاضر نبودم. آن روز هم سر همین مسائل دعوایمان شد و این اتفاق افتاد و…»

پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به اتهام قتل به قصاص نفس محکوم کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار