|
|
کدخبر: ۱۸۰۲۶۵

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن همه نماگرهای منتخب این بازار هم‌زمان با جهش دوباره نرخ‌ها در بازار ارز بودند که حجم معاملات پایین و نبود امید به آینده باعث شده تا سهامداری در بورس از مد بیفتد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 19 فروردین ماه 97 با کاهش 438 واحدی روی رقم 96 هزار و 341 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 197 واحدی عدد 17 هزار و 75 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 691 واحدی به رقم 102 هزار و 802 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 330 واحدی به رقم 68 هزار و 115 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 834 واحدی عدد 206 هزار و 834 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 11 واحدی روی رقم یک هزار و 85 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت خدمات انفورماتیک با 45واحد ، فولاد خوزستان با 25 واحد و پتروشیمی جم با 24 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 77 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 37 واحد و همراه اول با 29 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 175 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش 793 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 967 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های آ‌س‌پ، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد شرکت‌های صنعتی آما، قند پیرانشهر متوقف شدند.

امروز همچنین فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به عدم احراز حدنصاب ضریب نقدشوندگی حضور در تابلوی پایه «ب»، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی دهدشت، پشم‌بافی طوس، سرمایه‌گذاری توسعه عمران زاگرس، تولیدی پلاستیک شاهین، پتروشیمی امیرکبیر،‌ سیمان ممتازان کرمان، ورزیران ، نئوپان 22 بهمن، هنکل پاک‌وش، تأمین مسکن جوانان، تولید خاک نسوز استقلال آباده، جوش و اکسیژن ایران، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، قند ارومیه، کارخانجات پشمبافی افشار یزد، مالیبل سایپا، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و مهندسی فیروزا برای انتقال با بازار پایه «ج» در پایان معاملات روز چهارشنبه این هفته متوقف می‌شوند.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 6 میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده این سهم همراه بود.

به گزارش فارس، امروز در بازار سهام در حالی حجم معاملات پایینی در اغلب نماد معاملاتی رقم خورد که تداوم جهش قیمت‌ها در بازار ارز و عبور نرخ دلار از 5 هزار و 400 تومان باعث شد تا دوباره نگاه‌ها به سمت چهارراه استانبول متمرکز شود.

براساس این گزارش، وضعیت بازار سهام یک هفته قبل از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک بیمه در حالی همچنان شاهد ریزش نماگرها و افت حجم و ارزش معاملات سهام است که بی‌اعتمادی نسبت به چشم‌انداز بازار و همچنین عدم برنامه‌ای مدون برای حمایت از بازار سهام باعث شده تا اندک پول‌های پارک شده در بازار نیز راه بازار ارز را در پیش گیرد، بازاری که می‌تواند در صورت حمایت دولت از طریق تدوین و تبیین سیاست‌های اقتصادی، پول‌های مازاد مردم را به طور مؤثرتری تجهیز کند، با این وجود علی‌رغم بهبود سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال مالی قبل، اما قیمت سهام همچنان در بورس درجا می‌زند.

در این میان برخی معتقدند جبران کسری بودجه و استفاده از حیاط خلوتی به نام بازار ارز باعث شده تا قیمت دلار با افسارگسیختگی به دنبال تجربه قیمت‌های جدید باشد،‌ اقدامی که به نظر می‌رسد با هدایت تئوریسین‌های اقتصادی دولت به دنبال ارز تک‌نرخی و تصویب طرح دوفوریتی آن در مجلس است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار