|
|
کدخبر: ۱۸۰۵۰۲

شهرری - ایرنا - شرکت‌ کنندگان و مسئولان برگزاری سی ‌و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امروز دوشنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف، حجت الاسلام حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف، شرکت‌کنندگان، اساتید و داوران در سی ‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب ادای احترام کردند.
قائم مقام سازمان اوقاف در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت» از 30 فروردین ماه همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور 258 شرکت کننده از 84 کشور آغاز شد و تا 6 اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) در تهران ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا عابد ادامه داد: این دوره از مسابقات قرآنی در پنج بخش زنان و مردان، روشندلان، دانشجویان و طلاب برنامه ریزی شده است که مردان، زنان و روشندلان در مصلی تهران با یکدیگر به رقابت می پردازند و مسابقات طلاب و دانشجویان نیز در شهرهای قم و مشهد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بانوان 28 کشور جهان نیز برای حضور در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بخش خواهران اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: 14 بانوی قرآنی داوری این بخش از مسابقات را برعهده دارند که 9 نفر از داوران ایرانی هستند.
عابد هدف و مقصد اصلی این مسابقات را نزدیکی به قرآن عنوان کرد و افزود: شعار این دوره از مسابقات، یک کتاب یک امت، مقاومت در مقابل استکبار جهانی و پیروزی و نجات مردم مظلوم فلسطین است و امیدواریم در آینده نزدیک پیروزی مردم فلسطین و جشن پیروزی امت اسلامی را برگزار کنیم.
3218/6003

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار