|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۶۹

‎رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان ازبازدید بیش از 200هزار گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی کاشان و گلابکیری در ایام تعطیل آخر هفته دوم اردیبشهت ماه خبر داد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، محسن جاوری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در 4 روز منتهی به هفته گذشته یعنی هفته دوم اردیبهشت ماه سال 1397 این تعداد گردشگر داخلی و خارجی در مراسم گلچینی و گلابگیری حضور یافتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: از این تعداد، بیش از 196 هزار نفر گردشگر داخلی و 3946 نفر گردشگر خارجی بوده که به ترتیب مجموعه جهانی باغ فین کاشان با 135895 نفر و خانه تاریخی بروجردیها 19440 نفر بازدید کننده به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند.

گفتنی است مراسم برداشت گل محمدی از مزارع و تهیه گلاب و عرقیات به صورت سنتی همه ساله مردم زیادی را به شهر کاشان روانه می کند تا از نزدیک این آیین و پیشه سنتی را مشاهده کنند آیین‌های گل‌چینی و گلاب‌گیری در قمصر و سایر نقاط گل‌خیز کاشان هر سال از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و همه ساله افزون بر دو میلیون گردشگر از مزارع گل محمدی و مراسم زیبای گل‌چینی و تولید عطر و گلاب دیدن می‌کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار