|
|
کدخبر: ۱۸۰۷۴۷

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: سوم خرداد (فتح خرمشهر) به لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته می شود.

به گزارش ایرنا، کریم الله شعبانی روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد (روز آزادسازی خرمشهر) که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، از این روز مهم و اثرگذار به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد کرد.
وی افزود: سوم خرداد یادآور نقش آفرینی های رزمندگان اسلام است که خرمشهر را با ایثار و مقاومت و جانفشانی های خود از دست سربازان رژیم بعث عراق آزاد کردند و با این پیروزی غرورآفرین توانستند توطئه شوم استکبار جهانی را در جداسازی بخش هایی از خاک ایران، نقش برآب کنند.
شعبانی با تاکید براینکه این افتخار غرورآفرین نشات گرفته از فرهنگ بسیجی بود، اظهار کرد: ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ بسیجی ( ایثار و مقاومت) توانست دوران دفاع مقدس را با موفقیت و پیروزی به پایان برساند و امروز نیز برای ادامه راه، بر این فرهنگ ارزشمند نیاز داریم.
وی افزود: عملیات غرورآفرین بیت المقدس، دستاوردهای بزرگی داشت و ایران، قدرت نظامی خود را با اقتدار و صلابت هرچه تمام به استکبار جهانی و جهانیان نشان داد و با این پیروزی بزرگ، روحیه مقاومت و ایثارگری های رزمندگان اسلام جان تازه ای گرفت.
شعبانی با بیان اینکه نیروهای بسیجی با انگیزه الهی وارد کارزار شدند که باید برای همیشه از این فرهنگ پاسدار شود، ادامه داد: در این عملیات پیروزمندانه، تمامی معادلات نظامی دشمنان به هم ریخت و این عزتمندی امروز کشور و ملت ایران، مرهون مقاومت و ایثارگری های تمام رزمندگان اسلام به ویژه بسیجیان است که باید در تاریخ ایران همواره از آنها یاد شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: اگر می خواهیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم باید حماسه هایی چون سوم خرداد، مدام بازگو شود تا روحیه مقاومت و پایمردی ها در ملت ایران و نیروهای مسلح ارتقا یابد.
جانشین بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این برنامه گفت: عملیات بیت المقدس یکی از درخشان ترین کارنامه های نیروی مسلح ایران در مقابله با دشمنان است که باید برای همیشه در تاریخ و اذهان باقی بماند.
حمید دهقانی افزود: در این عملیات 6 هزار کیلومتر خاک ایران از دست دشمن خارج شد 19 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و 16 هزار نفر از آنان نیز کشته و مجروح شدند.
وی اظهار کرد: دستاوردهای این عملیات ظفرمند و غرورآفرین به لحاظ سیاسی، نظامی و روانی بسیار مهم و اثربخش بود و در واقع با این عملیات، رژیم بعث عراق ضربه سختی را دید.
دهقانی با گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزاد سازی خرمشهر)، افزود: روزهای دوم، سوم و چهارم خرداد، برنامه های مختلفی برای پاسداشت این روز ارزشمند، تدارک دیده شده است که در سطح استان زنجان به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی تصریح کرد: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، حضور پررنگ در نماز جمعه، صبحگاه مشترک، حضور در گلزار شهدا، تقدیر از پیشکسوتان و رزمندگان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی، رونمایی از 20 جلد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه عکس و برگزاری یادواره ها ازجمله برنامه های مهم در طی این سه روز خواهد بود.
6084/8068

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار