|
|
کدخبر: ۱۸۰۸۱۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: نخستین سد لاستیکی شهرستان تا پایان امسال‌ در شهرستان تالش به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا،«کاظم لطفی» با بیان این‌که امسال بزرگترین پروژه‌های عمرانی برای حل مشکل آب شهرستان تالش با اعتباری بالغ بر310 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 14 حلقه چاه تا نیمه خرداد امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و حفر و راه‌اندازی هفت چاه دیگر نیز تا پایان سال انجام می‌شود که هزینه برق‌دار کردن چاه‌ها نیز برعهده این شرکت است.

وی با تأکید بر اهمیت حفر این چاه‌ها افزود:همزمان از یک چاه فلمن آب شرب با ظرفیت 250 لیتر در ثانیه به طور موقت جهت آبیاری 5000 هکتار از اراضی پائین‌دست شهرستان تالش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع در فصل کشاورزی در شهرستان تالش با لایروبی سردهنه‌ها و ایجاد سازه که شامل طرح‌های زود بازده است مبلغی حدود 70 میلیارد ریال هزینه شد.

وی از تجهیز و راه‌اندازی چاه فلمن آب شرب به سیاهداران تالش به طول 10کیلومتر خبر داد و گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه مذکور از هفته گذشته آغاز شده و با اعتباری بالغ بر حدود 140میلیون ریال تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گیلان در پایان به پیشرفت 30 درصدی پروژه سد لاستیکی رودخانه کرگانرود اشاره کرد و گفت: نخستین سد لاستیکی شهرستان تالش که هم‌اکنون بر روی رودخانه کرگانرود در حال اجراست، با برآورد هزینه حدود 120 میلیارد ریال تا پایان سال در شهرستان تالش به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار