|
|
کدخبر: ۱۸۰۹۱۰

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفان شکار یک قلاده تشی در شهرستان باشت به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی و مصادره ابزارهای جرمشان محکوم شدند.

محسن جعفری نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسفند 96 مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان باشت، براساس گزارش مردمی متوجه حضور 2 نفر متخلف می‌شوند که با تجهیزات کامل به قصد شکار به‌صورت شبانه وارد منطقه آزاد اطراف روستای آبدهگاه شهرستان باشت می‌شوند.
وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری پاسگاه انتظامی آبدهگاه باشت موفق می‌شوند شبانه متخلفان را دستگیر کنند.
جعفری نژاد بیان کرد: این متخلفان لاشه یک قلاده تشی و چراغ قوه و چوب دستی به همراه داشتند.
وی عنوان کرد: درکمتراز 3 ماه با همکاری دستگاه قضا شهرستان باشت رأی متخلفان شکار یک قلاده تشی صادر شد.
تَشی به تعدادی از جوندگان با جثه کوچک تا متوسط با از زیرراسته تشی‌شکلان گفته می‌شود که دارای پوشش خاردار بر پشت خود هستند و از آن برای دفاع در برابر مهاجمان بهره می‌گیرند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای اعمال قانون برای متخلفان پرونده‌ای تشکیل و به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
پس از 3 ماه رسیدگی هرکدام از متخلفین به پرداخت مبلغ یک میلیون ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت و 8 میلیون ریال جریمه ناشی از ضرر و زیان شکار تشی (جریمه حقوقی جرم) و مصادره چراغ قوه محکوم شدند.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باشت دارای یک منطقه حفاظت شده به مساحت 10 هزار و 268 هکتار و یک منطقه شکار ممنوع لار به مساحت 17 هزار و 952 هکتار و در مجموع 28 هزار و 220 هکتار از مناطق این شهرستان را تحت حفاظت خود قرار داده است.
بیش از 11 درصد مساحت کهگیلویه وبویراحمد را مناطق حفاظت شده و پارک ملی تشکیل می‌دهند که مهمترین زیستگاه در حوزه جنوب غرب کشور محسوب می‌شود و پوشش غالب آن جنگلی آن بلوط است.
9868/6110

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار