|
|
کدخبر: ۱۸۱۱۶۰

محمدعلی کوزه‌گر با اشاره به روش‌های جذب مشارکت‌های مردمی برای دریافت فطریه گفت: سامانه فطر آنلاین، شماره حساب 90190 بانک ملت، سامانه اپ، صندوق‌های جمع‌آوری فطریه، خدمات نوین و سامانه مشارکت‌ها، روش‌های جذب مشارکت‌های مردمی در روز عید فطر هستند.

به گزارش امیدنیوز ،

محمدعلی کوزه‌گر با اشاره به روش‌های جذب مشارکت‌های مردمی برای دریافت فطریه گفت: سامانه فطر آنلاین، شماره حساب 90190 بانک ملت، سامانه اپ، صندوق‌های جمع‌آوری فطریه، خدمات نوین و سامانه مشارکت‌ها، روش‌های جذب مشارکت‌های مردمی در روز عید فطر هستند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور افزود: میزان کل مشارکت‌های سال گذشته سازمان بهزیستی چه در بخش نقدی و غیرنقدی و چه در بخش دولتی و غیردولتی، 729 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 188 میلیارد تومان کمک نقدی و مابقی آن به شکل غیرنقدی و خدماتی بوده است.

به گفته کوزه‌گر نزدیک به 4800 مرکز خیریه در سراسر کشور مشغول به فعالیت است که 427 میلیارد تومان کمک مردمی در مراکز غیردولتی و 302 میلیارد در مراکز دولتی جمع آوری شده است. همچنین 135 میلیارد تومان به مراکز خیریه کمک‌های مردمی تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 16.5 میلیارد تومان کمک نقدی در قالب فطریه در سازمان بهزیستی جمع آوری شده است تصریح کرد: میزان فطریه غیرنقدی این سازمان نیز نزدیک به 95.6 میلیارد تومان بوده است.

کوزه گر ادامه داد: سامانه فطر آنلاین به منظور هدایت وجوهات شرعی در عید سعید فطر و با همکاری بانک صادرات راه‌اندازی شده است. همچین سامانه اپ با کد دستوری *733*300# از دیگر روش‌های جذب این کمک‌ها است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد نسبت به عدم اجازه برخی ائمه جمعه استانها برای استقرار صندوق‌های ذکات فطریه بهزیستی گفت: نزدیک به 20 هزار صندوق جمع‌آوری فطریه نیز در مراکز سازمان بهزیستی در محل‌های برگزاری نماز عید فطر مستقر شده است.

وی افزود: بهزیستی برای جلب مشارکت‌های مردمی از طریق خدمات نوین بانکداری نیز اقدام کرده که هدف این اقدام جلب مشارکت‌های نقدی از طریق خدمات نوین بانکداری اعم از دستگاه‌های خودپرداز، درگاه‌های اینترنتی، تلفن بانک و ... است. تعداد بانک‌های طرف همکاری طرف بهزیستی نیز 18 بانک دولتی و خصوصی است.

کوزه گر گفت: همچنین سامانه مشارکت‌های به آدرس اینترنتی MOSHAREKAT. BEHZISTI.IR میزبان مشارکت‌های مردم است.

وی افزود: 64 هزار پشت نوبت دریافت خدمات و 5 میلیون و 200 هزار نفر نیازمند شناسایی شده توسط بهزیستی وجود دارد که جبران آسیب‌های اجتماعی آنان بدون مشارکت جمعی امکان ندارد و یکی از نمادهای این خیر جمعی فطریه است.

کوزه گر گفت: 5 میلیون و 153 هزار و 195 مددجو در بهزیستی وجود دارد که در قالب 2میلیون و 207 هزار و 961 خانوار هستند.از این تعداد، یک میلیون و 319 هزار و 430 نفر معلول‌اند؛ 226 هزار و 449 نفر دارای معلولیت شدید، 40 درصد معلولیت ذهنی و نزدیک به 30 درصد نیز معلولیت جسمی و حرکتی دارند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور افزود: 34 هزار مددجوی معلول در قالب کمک هزینه تحصیلی تحت پوشش سازمان بهزیستی است که 1316 نفر از این تعداد نیز دانشجویان معلول نیازمند کمک هزینه تحصیلی هستند.

کوزه‌گر با بیان اینکه 610 هزار و 215 نفر از افراد تحت پوشش این سازمان سالمند هستند، اظهار کرد: همچنین 45 هزار و 676 چند قلو نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی در ادامه از پوشش 74 هزار و 227 دانش‌آموز نیازمند توسط سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: 12 هزار و 972 دانشجو تحت پوشش این سازمان هستند. همچنین 34 شیرخوار گاه نیز در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار