|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۲۸

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: کمبود نیروی انسانی و امکانات خودرویی در اداره میراث فرهنگی این شهرستان موجب شده تا میزان حفاری های شبانه در مناطق دارای آثار باستانی منطقه هر روز افزایش یابد.

به گزارش امیدنیوز ، علی نباتی روز پنجشنبه در نشستی با سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال افزود: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل باید برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز اداره میراث فرهنگی خلخال اقدام کنند.
او گفت: دستگاه قضایی نیز با افراد سود جو و فرصت طلب و اشخاصی که به هر عنوان به میراث فرهنگی منطقه دستبرد می زنند، بشدت برخورد خواهد کرد.
وی با انتقاد از طولانی شدن زمان تعطیلی تنها موزه میراث فرهنگی شهر خلخال افزود: این موزه از 6 سال پیش تعطیل و اشیای متعلق به آثار باستانی این شهرستان به مرکز استان انتقال یافته و انتظار می رود زمینه برای تسریع در بهسازی و مرمت ساختمان موزه و بازگشت اشیای به امانت رفته به این موزه فراهم شود.
دادستان خلخال با بیان اهمیت توسعه صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، اظهار کرد: برغم وجود جاذبه های گردشگری فراوان در خلخال آنچنانچه که باید قابلیت های گردشگری این منطقه به مردم معرفی نشده و خلخال در توسعه صنعت گردشگری از شهرستان های هم تراز خود عقب مانده است.
وی ترویج فرهنگ چگونگی برخورد با گردشگران در بین مردم و مسئولان دست اندرکار را از جمله عوامل دخیل در رونق گردشگری منطقه دانست و گفت: تامین امکانات اولیه رفاهی مورد نیاز گردشگران همراه با برخورد توام با رافت اسلامی و ارشادی از سوی ماموران پلیس راه ، انتظامی و راهور با میهمانان غیر بومی از ضروریات کار جلب توجه گردشگران به این شهرستان است.
نباتی همچنین با اشاره به سطح ناهموار و نامناسب راه های ارتباطی منتهی به استان گیلان تشریح کرد: در صورتی که اقدام جدی در مرمت ، بهسازی و روکش آسفالت راه های خلخال به اسالم ، خلخال به پونل و جاده قدیمی خلخال به گیوی در هر 2 حوزه گیلان و اردبیل صورت نگیرد این امر تاثیر منفی در سفر گردشگران به این شهرستان خواهد گذاشت.
محمدرضا شایقی ، سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این نشست از پایان بهسازی ساختمان موزه میراث فرهنگی این شهر تا پایان تابستان امسال و راه اندازی دوباره این موزه خبرداد.
وی علت افزایش میزان حفاری های غیرمجاز شبانه در مناطق باستانی را کمبود نیروی انسانی و امکانات در این شهرستان ذکر کرد و افزود: شهرستانی با این وسعت فاقد خودرو کمک دار برای کنترل مناطق صعب العبور و نیز دارای فقط یک نیروی یگان حفاظت برای بازدید و سرکشی از مناطق دارای آثار باستانی است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال است.
7119/6018

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار