|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۴۲

ویکتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش در بازدید از منطقه گردشگری آبشار مارگون استان فارس ، تنوع زیستی و مواهب طبیعی زاگرس را کم نظیر و ستودنی دانست.

ویکتوریا هاسبر که در راس یک هیات 10 نفره برای بازدید علمی از مواهب و جاذبه های طبیعی و گردشگری به کشورمان سفر کرده است شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبشار مارگون از جمله جاذبه هایی است که به تنهایی زیبایی همه آبشار های جهان را دارد ، ترکیب کوهستان و جنگل و آب و همزیستی جوامع محلی و بومی و تامین معیشت برخی از این جوامع از جاذبه های گردشگری مارگون نماد زندگی سخاوتمند دراین منطقه است.
معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش اضافه کرد:ما در بازدید از مناطق گردشگری اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به صحنه هایی از طبیعت برخوردیم که در همه جهان منحصر به فرد است.
هاسبر گفت: این مواهب طبیعی می تواند منشاء کار و تلاش باشد و بسیاری از جوامع محلی ساکن دراطراف این جاذبه ها می توانند از وجود چنین مناطر بدیع و کم نظیری امرار معاش کنند.
این مقام اتریشی افزود:طبیعت در این مناطق سخاوتنمدانه زیبایی ها خود را گسترده است که هوای خوب ، آفتاب روشن و دمای مناسب از جمله این مواهب است که می توان در بازدید از زیبایی های طبیعی زاگرس از آن بهره مند شد.
هاسبر بیان کرد: بهره مندی استان فارس از چشم انداز های طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به محیط زیست و حفاظت از آن است و اینکه در این مناطق با گروه های مختلف مردمی مواجه می شویم که برای حفظ محیط زیست دلسوزی می کنند ، زباله ها را بدون هیچ چشمداشتی جمع آوری می کنند و نسبت به پاکیزه نگه داشتن عرصه های طبیعی حساسیت دارند جای امیدواری دارد که بدانیم همچنان حفظ محیط زیست یک اولویت اساسی در جهان است.
معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش گفت: توسعه مراودات علمی و مطالعاتی بین ایران و اروپا و به ویژه بین کشورهایی که جاذبه های کم نظیر طبیعی دارند و شناسایی بیشتر تنوع زیستی و مطالعه پیرامون تهدیدها و مواردی که طبیعت و محیط زیست را مخدوش می سازد اولویت ما در سفر به مناطق زیست محیطی استان فارس و سایر استان ها است.
این گروه 10 نفره از کارشناسان و محیط بانان محیط زیست کشور اتریش پنجشنبه 31 خرداد وارد استان فارس شدند و از آبشار مارگون واقع در منطقه حفاظت شده مارگون بازدید کردند.
دکتر سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت: مجری کلی این برنامه این اداره کل است و هدف اصلی بازدید علمی از مناطق ارزشمند محیط زیست فارس به منظور مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی برای صیانت و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست است.
محمودی افزود: این گروه در پی انعقاد تفاهم نامه بین کشورهای ایران و اتریش در سفری علمی و عملیاتی به مدت 10 روز به ایران سفر کرده اند که این گروه درمسیر سفر ابتدا ازمناطق تحت مدیریت محیط زیست استان های اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد بازدید کردند و سپس به منظور بازدید از مناطق طبیعی و بکر استان فارس راهی استان چهار فصل فارس شدند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس ادامه داد : استان فارس ایرانی کوچک است و تنوع اقلیم ایران بزرگ را در استان فارس یکجا می توان نظاره گر بود.
وی درباره ارتباط دوجانبه و تعامل علمی و تحقیقاتی بین اتریش و ایران و به ویژه استان فارس اظهار تمایل و امیدواری کرد: این همکاری و تعاملات ادامه دار باشد و منجر به ارتباط قوی و مستمر بین ایران و به ویژه فارس و محیط زیست اتریش باشد.
آبشار مارگون در شهرستان سپیدان در حدود 150 کیلومتری شمال غرب شیراز است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار