|
|
کدخبر: ۱۸۱۴۰۰

مدیر رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: یکی از اشتباهاتی که در تربیت کودکان خانواده های ایرانی به آن کم توجه شده، این است که نقش پدر را در تربیت کودک، کمرنگ دیده ایم.

منصوره کریم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده ها اغلب نقش پدر را در حوزه اقتصادی تعریف می کنند و ناخواسته نقش تربیتی پدر را نادیده می گیرند و کل مسائل تربیتی را به مادر محول می کنند.
وی ادامه داد: پدر در بسیاری از خانواده ها، حضور فیزیکی دارد اما حضور روانی و عاطفی او کمرنگ است. این درحالی است که اگر پدر حتی یک ربع با کودک تعامل داشته باشد و با او بازی کند، تاثیر مثبت خود را برجا می گذارد.
وی که ریاست انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان را نیز برعهده دار است، خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای موجود در زمینه تربیت کودکان، والدین باید در هفته 20دقیقه با کودک خود بازی کنند و بهتر است به جای بازی با گوشی های خود، وقتشان را به کودک اختصاص دهند.
منصور زاده گفت: متاسفانه برخی والدین به ویژه پدران برای برقراری ارتباط صمیمانه با فرزندان خود از واژه های سخیف استفاده می کنند و فکر می کنند بکارگیری این واژه ها برای ارتباط دوستانه موثر است درحالیکه ارتباط دوستانه باید در چهارچوب قانون و همراه با احترام باشد.
وی یادآور شد: آنچه که کودک را در برابر آسیب های اجتماعی آینده، واکسینه می کند، داشته هایی است که از خانواده می گیرد.
اجتمام*9185 *1569

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار