|
|
کدخبر: ۱۸۲۱۴۹

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امنیت کشور را حاصل خون شهدا دانست و گفت: همه ملت ایران قدردان مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا و ایثارگران هستند.

به گزارش امیدنیوز ؛ دکتر مریم حضرتی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید فریدون احمدی پرستار شهید مدافع حرم در کرمانشاه با اشاره به اهمیت خون شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی افزود: از افتخارات جامعه پرستاری همین بس که پرستاران همانند دوران دفاع مقدس، داوطلبانه در جنگ حق علیه کفر و باطل حضور فعال و چشمگیری داشتند و در این راه شهید تقدیم کردند.
او گفت: جامعه پرستاری کشور در دفاع از حرم شهدای عزیز و گرانقدری همچون شهید حمیدرضا اسدالهی، شهید محمد حسن قاسمی، شهید فریدون احمدی وشهید حمید قناد پور را تقدیم به اسلام کرده است.
حضرتی افزود: این شهدا از جمله شهید فریدون احمدی تنها متعلق به خانواده هایشان نیستند بلکه به کل مسلمانان و جهان اسلام تعلق دارند.
وی با اشاره به ایثارگری و از جان گذشتگی ملت سرافراز ایران در شرایط حساس کنونی دنیای اسلام اظهار داشت: دشمنان اسلام و به ویژه دشمنان ایران اسلامی از این غافل هستند که ملت جمهوری اسلامی فارغ از حزب، گروه و صنف غیورتر و شجاع تر از آن چیزی است که می پنداشتند و نتیجه آن را در عراق و سوریه دیدند.
در پایان این دیدار حضرتی، خانواده شهید فریدون احمدی را مورد تفقد قرار داد و با آنها در فضایی گرم و صمیمی گفت و گو کرد.
پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این دیدار بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: شهید احمدی بسیار وظیفه شناس بود و راه او برای تمامی پرستاران سرمشق و الگویی مثال زدنی است که همواره ازآن یاد می شود.
شهید فریدون احمدی چهاردهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که در 29 آذر 94 اسیر شدند و پس از 14 ماه اسارت در 15 بهمن 95 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
این استان همچنین 15 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار