|
|
کدخبر: ۱۸۲۱۵۹

رئیس شورای هیئات‌مذهبی خراسان‌رضوی گفت: تلاش ما این است که هیئات‌مذهبی از آسیب‌های احتمالی فاصله بگیرند تا بتوانیم یک عزاداری خوب و بدون آسیب را در این ماه محرم و در شهر مشهد که باید الگوی همه استان‌های کشور باشد، برگزار کنیم.

سید مهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌در خصوص برنامه‌های هیئات‌مذهبی در ماه محرم و نظارت بر هیئات اظهار کرد: مراسم عزاداری هیئات مذهبی از دهه اول محرم شروع شده است. در شب اول ماه محرم، مراسم عزا در چهار نقطه مشهد، خیابان‌های منتهی به حرم و بزرگ‌ترین آن در مهدیه مشهد برگزار شد و آنجا تاکید شد که هیئات مذهبی در چارچوب شرع مقدس، فعالیت‌های خودشان را دنبال کنند و همینگونه هم هست.

وی ادامه داد: روز دوم ماه محرم، حرکت نمادین ورود کاروان امام حسین‌(ع) به کربلای معلی از میدان پانزده خرداد ساعت پنج بهدازظهر با حضور جمعی از هیئات مذهبی برگزار شد. اولین جمعه ماه محرم هم همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و در 41 کشور اسلامی برگزار می‌شود که این برنامه در حرم مطهر امام رضا(ع) و در صحن جامع‌رضوی نیز برپا خواهد شد و مادران عزادار با فرزندان و کودکانشان در این مراسم باشکوه حضور پیدا می‌کنند؛ ضمن این‌که لباس‌های مخصوص نوزادان توسط آستان‌قدس‌رضوی تهیه شده که در گیت‌های ورودی به مادرانی که به اتفاق نوزادانشان در این همایش حضور پیدا می‌کنند، تقدیم خواهد شد.

رئیس شورای هیئات‌مذهبی خراسان‌رضوی تصریح کرد: این مراسم و برنامه شیرخوارگان حسینی به خاطر این‌که همه جهانیان بدانند فرزندان شیعیان علی‌بن‌ابی‌طالب در آغوش مادرانشان در روز جمعه اول ماه محرم نسبت به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و دردانه ایشان

حضرت علی‌اصغر، حساس هستند و کودکانشان را در این مراسم با نام امام حسین(ع) و روضه امام حسین(ع) آشنا می‌کنند، برگزار می‌شود و در واقع این کنگره عظیم و همایش بزرگ بیانگر این است که ما ایرانی‌ها از کودکانمان حمایت می‌کنیم و آن‌ها را درآغوش می‌گیریم تا این درسی باشد برای صهیونیسم، آمریکا و آل‌سعود که امروز در غزه و یمن دست به کودک‌کشی زدند و کودکان را به خاک و خون کشیدند. ما آن‌ها را در این همایش بزرگ محکوم می‌کنیم و به جهانیان می‌رسانیم که ما حامی کودکان عزیز هستیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، به ویژه عاشورا، حضور هیئات مذهبی در خیابان‌های منتهی به حرم انجام خواهد شد و روز تاسوعای حسینی هم با حضور هیئات مذهبی در صحن انقلاب، اقامه عزا برگزار خواهد شد؛ همچنین روز عاشورا هم هیئات مذهبی همزمان با نماز ظهر در صحن جامع رضوی حضور پیدا خواهند کرد و آنجا اقامه عزا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ها در دهه‌ی دوم که همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس است، یادآور ایثارگری‌ها و شهدای عزیز است. در شب سوم امام حسین(ع) و 13 محرم برنامه یادواره‌ی شهدای هیئات مذهبی برگزار خواهد شد که به اطلاع خواهد رسید.

رئیس شورای هیئات‌مذهبی خراسان‌رضوی افزود: برنامه‌های هیئات مذهبی در چارچوب شرع مقدس و بر اساس آموزه‌های دینی است و بعضی هیئت‌ها هم که به علت عدم آگاهی، عزاداری نامتعارف داشته باشند، به آن‌ها تذکراتی داده شده که اصلاح امور کنند.

طباطبایی اضافه کرد: هیئت محل کسب فیض، ادب و اخلاق است، هیئت سنگر دفاع از حریم ولایت است و هیئت مادر انسان‌سازی است و اگر هیئات مذهبی توجه خود را به این امور بیشتر کنند و از منابر خوب استفاده کنند و برنامه‌های عزاداری با محتوای خوب، بیان احکام، قرائت قرآن و تفسیر قرآن داشته باشند، تاثیرگذاری برنامه‌های هیئت از دانشگاه‌های ما بیشتر است که البته این‌ها به هیئات‌مذهبی یادآوری شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار