|
|
کدخبر: ۱۸۲۲۰۸

تهران- ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور شفاف سازی بیشتر باید دادگاههای رسیدگی به جرایم مفاسد اقتصادی از یکی از شبکه های صدا یا سیما پخش شود.

محمد علی پورمختار روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه برخی افراد معاند در جریان رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی تشکیک به وجود می آورند، پخش این دادگاه ها از صدا و سیما موجب شفاف سازی و رفع فتنه معاندان می شود.
وی افزود: برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی اقدام مهم و ارزشمندی است که قوه قضاییه انجام می دهد و باید تا حصول نتیجه و به منظور بازدارندگی از وقوع این جرایم با قاطعیت ادامه یابد اما افرادی هستند که می خواهند به روند رسیدگی به این جرایم خدشه وارد کنند و لازم است با شفاف سازی روند رسیدگی های قضایی پاسخ قاطعی به این افراد داده شود.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی روند رسیدگی جرایم اقتصادی در دادگاه ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم و افکار عمومی از سالها قبل چنین مطالبه ای را داشتند و این نوع رسیدگی ها روندی است که در بیشتر کشورهای دنیا انجام می شود.
پورمختار در پاسخ به این سوال که در گذشته بر اساس قوانین، اعلام اسامی متهمان در رسانه ها محدودیت هایی داشت و اکنون این محدودیت ها کم شده است و سخنگوی قوه قضاییه نیز با اشاره به استجازه مقام معظم رهبری اسامی برخی متهمان را اعلام می کند، گفت: ما در مجلس دهم خواسته های قوه قضاییه را مصوب کردیم اما شورای نگهبان با این استدلال که تا وقتی جرم متهم محرز نشده باشد، نمی توان آن را رسانه ای کرد، با آن مخالفت کرد.
وی افزود: با توجه به اجازه ای که مقام معظم رهبری در رسیدگی به جرایم اقتصادی داده اند به نظر می رسد که این باب باز شده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می توانند آن را به قانون تبدیل کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار