|
|
کدخبر: ۱۸۲۲۲۷

رئیس جمعیت هلال احمر، از افزایش 40 تا 50 درصدی تقاضای دارو در داروخانه های هلال احمر خبر داد و گفت: این افزایش تقاضا نیاز واقعی بازار نیست بلکه به دلیل نگرانی بیماران از کمبود احتمالی دارو است.

علی اصغر پیوندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: این افزایش تقاضای دارو نیاز واقعی بیماران نیست؛ بیماران به دلیل نگرانی درخواست بیشتری برای دریافت دارو دارند. درحالی که هلال احمر برای جلوگیری از احتمال کمبود دارو در کنار دیگر ارگان های مربوطه اقدام به دپوی داروهای مورد نیاز داروخانه های خود کرده است.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر اکنون هیچ محدودیتی برای واردات دارو ندارد و حتی برای تامین اعتبارات از دیگر بخش های هلال احمر به منظور تامین هزینه واردات دارو قرض گرفته است.
این مسئول عالی جمعیت هلال احمر افزود: دولت برای تامین اعتبارات دارویی برای واردات دارو، کمک های خوبی به هلال احمر کرده است و البته هلال احمر نیز از دیگر منابع خود استفاده می کند تا مردم و دولت از این گردنه سخت تحریم همانند گذشته عبور کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین بین المللی دارو نباید شامل هیچ نوع تحریمی شود، اظهار داشت: با وجود این، بر اساس تجربه ای که داریم به دلیل اعمال سایر تحریم ها، برای پرداخت های مالی دارو دچار مشکل می شویم؛ البته هلال احمر بر اساس قواعد بین المللی در زمان تحریم ها کمتر آسیب می بیند و دولت هیچ نگرانی و کمبودی در حوزه دارو برای مردم ندارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره امضای تفاهم نامه هلال احمر با ستادکل نیروهای مسلح گفت: بر اساس این تفاهم نامه که از ابتدای سال آینده اجرایی می شود، تمام مشمولان خدمت سربازی از ابتدای سال آینده باید در 2 ماه ابتدای خدمت، مهارت های امدادی را فراگیرند؛ همچنین در نظر داریم کارکنان ستادکل نیروهای مسلح از این آموزش ها بهره مند شوند.
پیوندی افزود: جمعیت هلال احمر در نظر دارد در تجمعات بزرگی مانند پادگان ها و دانشگاه ها، مهارت کمک های اولیه را آموزش دهد تا در صورت بروز سوانح از میزان خسارات کاسته شود.
 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار