|
|
کدخبر: ۱۸۲۵۴۰

عضو شورای تهران:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مجموع 822 هکتار بافت ناپایدار شهری تهران 288 هکتار آن در منطقه 17 قرار دارد و بیش از 85 درصد بناها در این منطقه فرسوده است.

به گزارش امید نیوز سیدحسن رسولی روز یکشنبه در نود و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 17 تهران بیان کرد: بافت فرسوده منطقه 17 معادل 2.4 کیلومتر مربع و 29 درصد عرصه شهری فرسوده پایتخت است.
به گفته وی 50 درصد بافت منطقه ناپایدار و از فرسوده ترین مناطق تهران به شمار می رود.
وی اظهارداشت: وضعیت بلاتکلیف عرصه روی سطح راه آهن دو خطه سراسری تهران-تبریز بین شهرداری و شرکت راه آهن از مشکلات منطقه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: پیشنهاد اجرایی حل این مشکل پیگیری موضوع توسط شهرداری منطقه با هماهنگی فرمانداری و دیگر نهادهای متولی براساس توافق نامه های قبلی شهرداری و راه آهن است.
رسولی با اشاره به تراکم بیش از حد مجاز جمعیت، خودرو و فعالیت کسب و کارهای کوچک و کمبود شدید پارکینگ عمومی و رشد روزافزون آسیب های اجتماعی در منطقه 17 گفت: پیشنهاد می شود طرح تفصیلی محلات بازنگری شود.
رسولی بیان کرد: شهرداری طی یکسال اخیر با استفاده از سازوکارهای تشویقی از قبیل پرداخت 20 میلیون تومان کمک نقدی، بخشودگی 100 درصدی عوارض صدور پروانه و واگذاری یک طبقه مازاد تراکم توانسته دو برابر سال قبل برای متقاضیان نوسازی پلاک های ریزدانه پروانه ساختمان در این منطقه صادر کند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با این وجود گستردگی بافت های فرسوده و ناپایدار نیازمند طرح موضوع در ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر تهران و چاره جویی کارآمدتری است.

**کمبود فضای آموزشی
رسولی همچنین کمبود فضاهای آموزشی را از دیگر مشکلات منطقه 17 تهران برشمرد و گفت: جمعیت چهار هزار و 200 نفری دانش آموزان منطقه در 100 مدرسه به تحصیل اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه 44 درصد مراکز آموزشی منطقه دو نوبته هستند افزود: سرانه کلاس در سطح ابتدایی و متوسطه به ترتیب 32 و 33 نفر است.

**منطقه ای مهاجرپذیر
این عضو شورای شهر تهران افزود: طی دو سال اخیر تحت تاثیر تحولات اقتصادی و اجتماعی شهری، منطقه مهاجرپذیر شده به گونه ای که به طور متوسط هشت درصد به جمعیت دانش آموزی آن افزوده شده و بیشتر مدارس فرسوده و فاقد استحکام سازه ای است.

**لزوم ساماندهی حمام های قدیمی منطقه
رسولی بر ضرورت ساماندهی هفت باب حمام عمومی قدیمی و بلااستفاده از مجموع 11 حمام موجود منطقه تاکید و بیان کرد: برای حل این مشکل باید سازوکارهای تشویقی نوسازی حمام های قدیمی منطقه از طریق کمیسیون ماده 5 قانون تشکیل وزارت مسکن و شهرسازی شناسایی شود.

**آلایندگی کارخانه پلاستیک شاندیز
وی در ادامه آلایندگی کارخانه پلاستیک شاندیز در منطقه 17 را از دیگر مشکلات موجود برشمرد و گفت: در نشست هایی که در منطقه داشتیم مقرر شد موضوع آلایندگی کارخانه پلاستیک شاندیز در کمیسیون سلامت و محیط زیست مطرح شود تا با حضور مسئولان ذیربط شهرستان و استان تصمیم لازم را اتخاذ کند.
منطقه 17 در جنوب غربی پایتخت با 3 ناحیه شهری و 14 محله کوچکترین منطقه شهری به شمرا می رود که بیشترین تراکم جمعیتی را دارد.

**گزارش معاینه فنی هفتگی ارائه شود
به گزارش امید نیوز در ادامه این نشست سید آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع ‌رسانی و عملکرد مراکز معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری به صورت هفتگی به شورای شهر ارائه شود.
وی افزود: به دلیل صف‌های طولانی مراکز معاینه فنی، مهلت دو هفته‌ای داده شده تا همه شهروندان بتوانند معاینه فنی را اخذ کنند؛ لازم است شهرداری تهران اطلاع‌رسانی بیشتری را درباره نوبت‌دهی اینترنتی به مراجعه‌کنندگان انجام دهند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار